„1984” emocionālais centrs ir Egona Dombrovska spoži nospēlētais Vinstons. Viņš nav izredzēts dumpinieks, romantisks cīnītājs vai intelektuāls brīvdomātājs. Viņš ir viens no mums. Jebkurš, kurš izlēmis domāt pats. Drusku noguris, drusku naivs, bet viņā ir dzīvotgriba. Dvēsele. Egons Dombrovskis pieder tiem absolūtajiem aktieriem, kura skatuviskā patiesības izjūta, atbrīvotība un artistiskums skatītāju vienmēr ļoti ātri dabū savā pusē. — Līga Ulberte (“Kroders.lv” / “1984”)


1984

1984_maza3Džordžs Orvels
UTOPISKA REALITĀTE
Roberta Aika un Dankana Makmillana dramatizējums
Režisore – Laura Groza-Ķibere

R. Aiks un D. Makmillans radījuši dramatizējumu vienam no slavenākajiem pagājušā gadsimta literārajiem darbiem – Dž.Orvela romānam – antiutopijai „1984”.
Aprīlis, 1984. gads. 1984? 2014? Nav noteiktas pārliecības, ka tas bija 1984., nekad nav iespējams noteikt kādu datumu, nekļūdoties par gadu vai diviem vai…
Nekādi nevar zināt, kurā brīdī Domu policija Tevi novēro. Ikviens dzīvo pārliecībā, ka jebkuru skaņu un vārdu kaut kur dzird un ik kustību novēro. Jo Lielais Brālis redz visu. Tomēr Vinstons Smits sāk rakstīt dienasgrāmatu, satiek Džūliju un iemīlas…

Aktieris Egons Dombrovskis par Vinstona Smita lomu saņēmis Liepājas Kultūras balvu 2014

Izrāde tikusi nominēta Dienas Gada balvai kultūrā 2014 un saņēmusi Dienas lasītāju simpātiju balvu!

Izrāde nominēta raidījuma “100g kultūras” balvai “Kilograms kultūras 2014″ 4. ceturkšņa balsojumā nominācijā “Teātris”!

Izrāde nominēta 2014./2015. sezonas “Spēlmaņu nakts” balvai 7 nominācijās: “Gada lielās formas izrāde”, “Gada režisors” (Laura Groza-Ķibere – BALVA) “Gada aktieris otrā plāna lomā” (Gatis Maliks), “Gada mūzikas autors” (Kārlis Auzāns), “Gada scenogrāfs” (Mārtiņš Vilkārsis), “Gada kostīmu māksliniece” (Ilze Vītoliņa), “Gada kustību māksliniece” (Liene Grava)!

„Vinstons: Es saprotu, kā; es nesaprotu, kāpēc…
O’Braiens: Tāpēc… kad cilvēkam jāizvēlas starp brīvību un laimi – cilvēku lielākajai daļai laime šķiet svarīgāka par brīvību.”
/Dž.Orvels/

Lomās:
Vinstons – Egons Dombrovskis
Džūlija – Agnese Jēkabsone vai Anete Berķe
O’Braiens – Gatis Maliks
Pārsons – Leons Leščinskis
Pārsona kundze – Anda Albuže
Čeringtons – Viktors Ellers
Mārtins – Edgars Ozoliņš
Sīmijs – Sandis Pēcis
Bērns – Terēze Laukšteina
Muzikālās apvienības „Dziedošie sanitāri” koncertmeistars – Normunds Kalniņš

Scenogrāfs – Mārtiņš Vilkārsis
Kostīmu māksliniece – Ilze Vītoliņa
Komponists – Kārlis Auzāns
Horeogrāfe – Liene Grava
Gaismu mākslinieks – Mārtiņš Feldmanis
Video mākslinieks – Andris Vētra
No angļu valodas tulkojusi Evita Mamaja
Apvienības „Dziedošie sanitāri” dziesmu tekstus un mūziku radījuši Normunds Kalniņš, Sandis Pēcis, Viktors Ellers, Edgars Ozoliņš

Izrādē smēķē!

Pirmizrāde 2014. gada 5. decembrī

ATSAUKSMES par izrādi:
Varbūt es esmu Lielais brālis? – Maijas Uzulas-Petrovskas recenzija žurnālā “Teātra Vēstnesis”
Trieciens pa saules pinumu – Līgas Ulbertes recenzija portālā “Kroders”.
Brīvību vai laimi – Līvijas Dūmiņas recenzija laikrakstā “Neatkarīgā Rīta Avīze”
Baiļu faktors – Ievas Rodiņas recenzija portālā “Kroders”.
Opcija uzsūti žurkas otram – Undīnes Adamaites recenzija laikrakstā “Kultūras Diena”
1984. Ir laiks. Ir briesmīgs laiks – Ditas Jonītes recenzija portālā “Delfi”.
Bailīga doma, trauslas iekšas, dupši-disidenti. Liepājnieki sabaidīja vairāk nekā Orvels – Intas Balodes recenzija portālā “Journal.dance.lv”

Foto – Edgars Pohevičs

 

 

  1. Kartupelis says:

    Paldies!

    Man ļoti patika! Es atkal varēju baudīt labu izrādes formu un domāt!

    Orvela ģenialitāte pluss Liepājas teātris ir lieliska kombinācija!!!

  2. Artūrs says:

    Ļoti smags, nomācošs un nežēlīgs izrādes saturs. Viss vakars bija emocionāli pilns un negulēta nakts. Izrāde ir izdevusies, bet ļoti grūti to visu skatīties.

  3. Daina says:

    Atbraucām ar vīru speciāli no Rīgas. Bez kautrēšanās varu teikt- esmu redzējusi pat ļoti daudz izcilu darbu. Varbūt pāris reižu mūžā ir bijis tā, ka gribas raudāt nevis aiz sentimenta, bet tādēļ, ka redzi izcilu sniegumu mākslā. To šoreiz varu teikt par Dombrovski. Ir tikai, manuprāt, otrā izrāde. It kā varam gaidīt tikai iespēlēšanos. Bet es redzu pilnīgu atdevi. Nevajag kautrēties pateikt paldies. Ir pagājušas vairākas stundas, bet esmu tā mirkļa varā. Varu teikt, manā dzīvē tā ir bijis varbūt reizes 15-it. Kad apklusti un iekšēji paklanies cilvēka darba priekšā. Un neesmu neizvēlīga. Ir redzēts tiešām daudz. Lai vai kādi sīkumi..lai vai kas..vajag pateikt paldies izcilam darbam. Paldies Dombrovskim. Paldies Liepājas teātrim. Lai Jums veicas!

  4. Linda says:

    Man bija tā iespēja apmeklēt pirmizrādi. Kaut esmu valmieriete un Valmieras teātra atbalstītāja, noskatoties šo izrādi, arvien vairāk pārliecinos, ka Liepājas teātris un izcilā aktierspēle mani valdzina.Šī izrāde nebija izņēmums.
    Tas, ka izrāde nebūs vienkārša un prasīs pārdomāt dažādus jautājumus pēc tās, bija gaidāms…Un vēl, patika Gatis Maliks…manuprāt,ļoti veiksmīgi tika galā ar sev uzticēto tēlu.

  5. īgnā tante says:

    Esmu diezgan krietnā samulsumā, jo jūtos kā nepilngadīga skuķe, kura ielavījusies pieaugušo slēgtajā pasākumā, un nespēj saprast un izprast notiekošo. Izrāde ir ar „baigām iekšām”, ar ļoti dziļu jēgu, labu aktierspēli, interesantu scenogrāfiju un tērpiem, bet es melotu, ja teiktu, ka esmu sajūsmā. Šādai izrādei ir jābūt ļoti sagatavotam skatītājam, uzdrīkstēšos teikt – virs vidusmēra. Ja šo izrādi neizjūti un nejūti, tad tā liksies par garu, par smagu, pārāk nesaprotama totāla smadzeņu skalošana vārda vistiešākajā nozīmē. Tomēr visu cieņu režisorei un aktieru darbam, īpaši uzteikšu E.Dombrovski un G.Maliku.

  6. Mārīte says:

    Jā, izrāde bija smaga, bet mēs kas ir izbaudījuši padomju laikus visu to būtību izprotam.Aktieru spēle bija kolosāla. Esmu Ventspilniece, bieži braucu uz Laiepājas teātra izrādēm, ļoti patīk viņu spēle, bet šī bija kaut kas pavisam jauns.Ja man ir jāatbild uz jautājumu “otroreizi skatītos, tad noteikti NĒ,bet kaut ko tādu ar vajadzēja redzēt. Paldies režisorei un aktieriem

  7. vīlusies says:

    Diemžēl izrāde man lika vilties. Esmu lasījusi grāmatu, redzējusi filmu, bet izrāde neuzrunāja. Visu cieņu E.Dombrovskim – lieliska aktierspēle, bet viens aktieris nevar izvilkt izrādi. Protams, labi spēlēja visi aktieri un centās, bet vilšanos sagādāja pēdējās pusstundas izrādes formāts, kad tas tika padarīts par mūziklu. Tik sarežģītu un smagu darbu, manuprāt, nevajag šādā formātā.

  8. Urbāne says:

    Lieliska izrāde. Paldies režisorei. Izrāde vienā elpā, līdzsvarotā aktierspēles kvalitāte – no visjaunākās aktrises līdz vispieredzējuškajiem aktieriem. Paldies visiem aktieriem. Scenogrāfija, kostīmi un video, kustība, gaisma, skaņa – viss vienlīdz iedarbīgi. Pladies visiem izrādes viedotājiem. Paldies arī tiem, kas finansiāli atbalstījuši. Ar ineteresi gaidu kritiķu vērtējumus.

  9. Anna says:

    Es nevaru nepateikt, cik lieliska bija izrāde-kamols kaklā un domas par sevi un sabiedrību.Vai tad lielajam brālim nebūtu izdevīgi mūs pārliecināt,ka viņš ir iznīcināts?!?

    Paldies,tiešām liels paldies!

  10. aija says:

    Ļoti labs darbs! Paldies!

  11. Sirēna says:

    Tiešām – vai lielajam brālim nebūtu izdevīgi mūs pārliecināt,ka viņš ir iznīcināts?… Izrāde, pēc kuras gribas domāt, analizēt, pārlasīt grāmatu. Paldies!

  12. Elīze says:

    ..man ļoti patika Gatis Maliks!Pirmo reizi- šovakar gandrīz labāks par Egonu..Visu cieņu!

  13. Liene Liepaja says:

    Lieliski! Paldies! Paldies! Un velreiz paldies! Lieliska skatuve. Lieliski terpi. Lielisks stasts. Un vislieliskakie aktieri. Pati esmu sausmiga taisnibas cinitaja. Tapec laikam kamols vel ilgi staveja nenorits. Bet es vienalga ticu, ka mus nevar salauzt. Burvigs, lai ari mazliet skumjs vakars. Velreiz, PALDIES!

  14. Agate says:

    Dombrovskis bija IZCILS! Izrādes sākums atgādināja pirms 20 gadiem skatīto B.Brehta “Trešās impērijas bailes un posts”, kura iekšēji lika sacelties pret toreiz pastāvošo iekārtu. Bet pret ko sacelties šodien, kāpēc skatoties šo izrādi brīvas valsts laikā sajūtas ir tādas pašas kā pirms 20 gadiem? Vai tiešām Lielais brālis pastāvēs vienmēr, visur un visos laikos. Pastāvēs, jo neredzamais Lielais brālis ir mūsu pašu galvās un tikai retam izdodas izrauties no šīs atkarības būt kā visiem.

  15. Marta A. says:

    Izrādi noskatījos 22. februāra vakarā, bet vēl šodien jūtos tik dziļi aizkustināta un pateicīga.
    Uz skatuves nebija ne Dombrovskis, ne Jēkabsone, ne Maliks, bet gan Vinstons, Džūlija un O’Braiens. Tik patiesi, izjusti… Kad stāstu un pārstāstu redzēto, bez asarām nevaru iztikt. Šī izrāde mani tik ļoti, ļoti paņēma, aktieru meistardarbs tik ļoti pārliecināja un aizskāra visdziļākās jūtas…

  16. Dace says:

    1984 man ir ļoti īpaša grāmata un tagad arī ļoti īpaša izrāde. Paldies – pārsteidzāt, aizgrābāt, pārliecinājāt

  17. Baiba says:

    Izrāde bija FANTASTISKA! Nevar iet uz šo izrādi meklēt vieglumu un izklaidi, visu izrādes laiku ļoti intensīvi jādomā līdz, jāieklausās tekstos, piepildījums tekstos, domās, aktieru darbā ir tik liels, ka liekas, jā, to es paturēšu prātā, bet nākamā epizode pārspēj iepriekšējo un liek DOMĀT, DOMĀT. Aktieru spēle ļoti laba, apbrīnojams atkal E.Dombrovskis! Izrādes beigās man bija kamols kaklā un likās, ka grūti elpot no tās enerģētikas, kas nāca no skatuves. Režisorei Laurai ir liels spēks un uzdrošināšanās to visu teikt mūsu sabiedrībai šodien, te, Latvijā, tādā, kāda tā ir… Paldies Liepājas teātrim, kas vienmēr pārliecinoši sniedz mākslinieciski augstvērtīgu, saturīgu pārdzīvojumu! Kaut biežāk būtu iespēja jūs redzēt Rīgā (skatījos viesizrādi 17.maijā)

  18. Iveta says:

    Paldies Liepājas teātrim par izcilu izrādi! E. Dombrovskis – labākais, starp Latvijas teātru aktieriem!

  19. Jana Egle ‏@jana_egle

    Vinstons ir stiprs un Dombrovskis lielisks. cik daudzi nodod krietni vieglāk. izrāde šausmīgumā nepārspējama. Iesaku- 1984 @Liepajasteatris

  20. Una Griskevica ‏@UnaNeo

    @Liepajasteatris iestudētais Orvela 1984 – šokējoši satriecošs, smags un labs! Un Dombrovskis būtu pelnījis labākā aktiera nomināciju…

  21. Paldies Liepājas teātrim par viesizrādi Rīgā, 16.novembrī! Izrāde vienkārši spridzina, saārda iekšas un izrauj skatītāju no komforta zonas. Tā tam ir jābūt. Tā ir Māksla, kas, nevis mūs izklaidē, bet atsedz dvēseles dziļumus un pārbauda. Vai mēs esam mirušie vai vēl nedzimušie, kas saņem īpašu vēstījumu?
    Lūdzu, atbrauciet vēl! 🙂

  22. Paldies par emocionālo izrādi Rīgā. Dombrovski pelnījis Spēlmaņu nakts balvu, viennozīmīgi. Viena piezīme gan ir scenogrāfam. Izrādi varēja “pārcelt” tuvāk skatītājam, ne tik dziļi skatuvē, mūsu vietas bija NT ložā, redzamība apgrūtināta. Bet pieļauju, ka tas tāpēc, ka nav oriģinālā skatuve.

  23. Anna Ulberte says:

    “1984” Liepājas teātrī ir mākslas darbs. Tāds, kas emocionāli “iepļaukā” skatītāju un liek domāt vēl ilgi. Sajūta, ka Lielais Brālis mūs visus vēro, nepamet. Un skatoties uz vispārējo situāciju pasaulē, taisnība vien ir. Tieši tāpēc tā “pļauka” ir tik stipri jūtama un tik ļoti vajadzīga.
    Visi aktieri, it īpaši Dombrovskis, Berķe un Maliks izdara zelta darbu!

    https://teatrazapteuncitizveri.wordpress.com/2016/01/24/kad-tric-rokas-un-sirds-paatrinas-1984/

  24. Rasa Brūna says:

    Paldies!!!

    Grāmatu izlasīju vasarā pirms pirmās izrādes sezonas. Un beidzot izdevās arī noskatīties izrādi. Man tik ļoti patīk, kā tas viss ir uztaisīts. Un manī atkal atgriezās pārdomas par Lielo Brāli, par brīvību, arī par dzīves un dzīvošanas jēgu. Manā skatījumā izrāde ir pārdomas raisoša un patiešām patīkami skatīties arī uz to, kā to pasniedz Liepājas Teātris :))

    Paldies vēlreiz!

  25. vinetine says:

    Esmu no matu galiem līdz papēžiem Jūsu teātra fane…
    Baidījos, ka man politika jau ir tik ļoti “”līdz brošai””…un izrāde būs tikai vēl kaut kas …par to pašu…
    Visas tās līdzības, kas arī pašlaik pastāv mūsu valstī, pilsētā – kad ir uzliktas uz skatuves – izskatās tik ļoti “fui” un liek vairāk aizdomāties. Un tiešām jūti – “Brīvība ir verdzība” un “Nezināšana ir spēks”.
    BET – paldies visam un visiem, kas man liek vēl ik pa laikam par šo izrādi domāt.
    Un atkal Egons Dombrovskis mani pārsteidza visvairāk… kā viena aktiera teātris /līdzīgi kā ar killera dienasgrāmatu/.
    Lai Jums veicās ar labām izrādēm priecēt arī turpmāk!

  1. Šim rakstam vēl nav nevienas atsauces.

Lai pievienot komentāru