Sprādziens uztverē nenotiek uzreiz, enerģija, līdzīgi kā statistikā uzkrājas pakāpeniski. Interese pamostas otrajā ainā. Palēnām tā aug. Pēc izrādes sajūsma ir gandrīz neapvaldīta. Tā ir plēsoniska sajūsma. — Zane Radzobe (“Ir” / “Portreti. Vilki un avis)


STAVANGERA (PULP PEOPLE)

Izrāde 1 cēlienā
pēc Marinas Krapivinas lugas motīviem
Režisors – Konstantīns Bogomolovs

Jauna sieviete Kristīne dodas uz Stavangeru, lai satiktu interneta vidē iepazītu vīrieti Odu. Viņai ir apnicis gan vīrs, gan paralizētais vīra tēvs, par kuru Kristīnei katru dienu jārūpējas. Taču arī Odam ir sava pagātne, no kuras nebūs iespējams izvairīties.

Izrāde tikusi nominēta Dienas gada balvai kultūrā.

Izrāde piedalījusies 2013. gada festivāla “Zelta maska” ārpuskonkursa programmā “Jaunā luga” (Krievija);

Izrāde nominēta 2012./2013. gada “Spēlmaņa nakts” balvai 2 nominācijās: “Gada teātra izrāde” (BALVA) un “Gada režisors” (BALVA)!

Izrāde piedalījusies festivālā “Wiener Festwochen” 2014 Austrijā un Toruņas festivālā “Kontakt” 2014 Polijā, kur ieguvusi 2. godalgu!

Izrāde piedalījusies starptautiskajā mākslas forumā “TEART”  Minskā (2014)!

Izrāde piedalījusies starptautiskā teātra festivālā “TheARTIUM” Klaipēdā (2017)!

Izrāde par mīlestību. Par ģimeni. Par dzīvi.
Un vēl par to, ka, dodoties ceļojumā, Tu jebkurā gadījumā atgriezīsies. Kaut vai tāpēc vien, ka zeme ir apaļa.
Izrāde par ikvienu, kurš kaut reizi dzīvē ir apstājies un pajautājis sev: uz kurieni es dodos? Izrāde ikvienam, kurš kaut reizi ir sajuties vientuļš, esot pats savās mājās.

Šis stāsts tapa 2012. gada jūlijā un augustā Liepājā pēc Marinas Krapivinas lugas „Stavangera” motīviem.

Lomās:
Kristīne – Laura Jeruma
Nikolajs, Kristīnes vīrs – Kaspars Kārkliņš
Jana, Nikolaja meita no pirmās laulības – Anda Albuže
Sergejs Petrovičs, Nikolaja tēvs – Gatis Maliks
Ods – Sandis Pēcis vai Rolands Beķeris
Agnese, Oda bijusī sieva – Agnese Jēkabsone
Tomass, Oda un Agneses dēls – Sandis Pēcis vai Rolands Beķeris
Stjuarte un Krematorijas darbiniece – Everita Pjata-Gertnere
Kristīnes draudzene – Viktors Ellers
Žanna – Signe Dancīte

Scenogrāfe un kostīmu māksliniece – Larisa Lomakina
Gaismu mākslinieks – Mārtiņš Feldmanis
Videomākslinieks – Roberts Vītols

Pirmizrāde 2012. gada 14. septembrī.

ATSAUKSMES par izrādi:
Bezizeja: round trip – Edītes Tišheizeres recenzija portālā kroders.lv
Latvijas teātru ābolu ķocis – Liepājas teātra Stavangera
Stavangera – par un pret sabiedrību – Līvijas Dūmiņas recenzija laikrakstā “Neatkarīgā”
Joki gāzes kamerā – Ditas Eglītes recenzija laikrakstā “Kurzemes Vārds”
Patiesība ir tur, Stavangerā – Ilmāra Šlāpina recenzija laikrakstā “Kurzemes Vārds”

ATSAUKSMES PAR IESTUDĒJUMU PĒC “ZELTA MASKAS”

“Ставангер”: тесный ад из Лиепаи
Фестиваль «Золотая маска»: Гастроли тролля
Константин Богомолов обматерил благополучную Норвегию
КЛЮЧЕВОЕ СЛОВО
СТАВАНГЕР. Программа «Новой пьесы» на фестивале «Золотая Маска»
Полет нормальный. Падаем «Ставангер. Pulp people» Константина Богомолова в Лиепайском театре
Программа бессмысленных действий  – Stavangera nosaukta par festivāla galveno notikumu!

Foto – Ziedonis Safronovs

a

  1. Zakkis says:

    Man lloti patika!Izraade Tarantiino stila cieniitajiem un ne tikai.Nonaakot pie atzinnas,ka vientuliibai ir daudz izpausmju un seju,paareejo var nobaudiit iistas melnaas komeedijas labaakajaas tradiicijaas!!!

    ssaada tipa izraade Liepaajas repertuaaraa nav sen bijusi.Prieks,ka roziiniite ir tajaa ienaakusi:)

  2. Abonements says:

    Tiešām kauns un negods Liepājas teātrim jauno sezonu uzsākt ir šādu s..u – labi ko tur kautrēties SŪDU!!!!!!
    Nabaga aktieri un mēs skatītāji divas stundas bijām spiesti ciest šo režisora murgu, kurš vispār ko tādu pieļauj??????????????????????
    Negāciju pilna pasaule, bet nē vēl teātrī, piektdienas vakarā visu laiku jālamājas un vēl vēl vēl
    Jā būtu bijis starpbrīdis lielākā puse uz otro cēlienu vairs nebūtu…….
    Lai režisors savus dzērumu murgus rāda kaķiem zem tilta riktīgs MAUKA!!!!!

  3. Artūrs says:

    106.sezona iesākusies ļoti slikti. Pirmizrāde pārāk rupja un drūma. Diemžēl negaidīta vilšanās!

  4. IVO says:

    Liepaja saturas….Stavangera ir tepat mums blakus! kaut kas tads kas plaana galdina urbejiniem nav saprotams….gaumes dazadas bet parokam dzilak miilie….
    man prieks ka Liepajas Teatris to speeja:)

  5. to abonements says:

    Vai tiešām sāpēja tik ļoti, ka bija savs provinciālais komentārs ar copy/paste palīdzību jāieliek visur? 🙂

    p.s. izrāde laba.

  6. sajuuta says:

    Paldies par izrādi! Izrāde ir ļoti labs režisora un aktieru kopdarbs, smalks un trāpīgs, ok, arī ļoti melns. Ir tā, kā Rolands Beķeris saka video sižetā – ka te nebūs uzreiz, uzreiz nāk smiekli, bet, kad aiziet mājās un paiet tāds laiciņš, lūk, tad arī sākas pārdomas. tādas pasmagākas. bet neko tādu iepriekš nebiju redzējusi, tādu piegājienu, tādu veidu, kā iekustināt skatītāju. tiešām liels paldies. vienaldzīgo nebūs, tapēc vēlu komandai izturību pret tāda veida komentāriem, kā tepat augstāk.

  7. ... says:

    Paldies par šoka terapiju! Katra aina kā sūrstoša esence ar smeldzīgu pēcgaršu. Jo mazāk teksta aktierim, jo vairāk atvēlēts viņa noslēpuma atminējumam. Nesaprotu, kur slēpjas izrādes fenomens, bet tas nelaiž un nelaiž vaļā? Domas pašas no sevis klejo no viena personāža pie otra. Moderni, talantīgi, un baisi, cik reāli…

  8. Skatitais says:

    Pirmo reizi mūžā es biju tik dusmīgs un pazemots no izrādes!
    Domāju, ka kādu gadu noteikti uz teātri nevilks.

  9. Aija says:

    Profesionāls darbs, šaubu nav. Režija, scenogrāfija, aktieri. Mūslaiku krievu klasika par post padomju salašņām Latvijā un degradātiem ziemeļzemē. Kosmopolīti sajūsmā, apjukušie intelektuāļi katram gadījumam arī jūsmo, lai kāds nepadomā, ka es neesmu intelektuālis. Tarantīno, jā, varbūt, krievi vienmēr ir bijuši naski uz remake, atceries Buratino. Bet man arī ir žēl, ka mūsu jaunie aktieri tā piesārņo savu dvēseli. Tas nav tā vērts, nu, vismaz man ir tādas sajūtas.

  10. irina says:

    Izrādes sākums bija šokējošs, patiesi! Izrādē, šķita, ka par daudz rupjību, tiešuma, tomēr tā ir mūsu sabiedrības – kādas daļas dzīve! iespējams, ka nedribas redzēt un saprast, ka mūsu apkārtējā dzīve nav ideāla, bet tāda tā ir! Būtībā ir cilvēki, kuri ir vienaldzīgi, narkomāni, slimi, kuri aizbrauc no savas Dzimtenes utt., bet tādi viņi ir!!!!
    Gods un slava aktieriem, jo tik “smagus” sižetus izspēlēt – vajadzīga meistarība!
    Dzīvē nav tikai smuki!!!

  11. Inga says:

    Drosmīga un atkāta izrāde, kas liek aizdomāties. Lieliska aktierspēle. Paldies par uzdrīkstēšanos!

  12. Signe says:

    Paldies Dievam visi nav tādi! No paša atkarīgs dzīvo garīgos mēslos vai pacel galvu uz sauli.

  13. Putnu vērotājs! says:

    img 7474…I love that!

  14. Skatītājs says:

    Nu nezinu…manuprāt, murgs. Sižets nebija slikts, bet pietrūka aktierspēles, lamuvārdi daudzreiz izskanēja kaut kā nedabiski. Sākumā vispār bija grūti saprast, kas ir kas. Interesanti bija izdomāts par videokameru, par to “+”. Bet…vispatiesākais vērtējums būs izrādes apmeklējums. Tas, ka uz 3. izrādi nedēļu iepriekš viegli varēja nopirkt biļeti, kādu vēlās, neko labu neliecina… Novēlu, lai izrāde nav jānoņem no repertūra jau nākamgad.

  15. Rezisors says:

    šis darbs nav domāts kā kases gabals!
    “nebaidies no ienaidnieka, viņš tevi tikai var nogalināt,
    Nebaidies no drauga, viņs tevi var tikai nodot,
    baidies no vienaldzīgajiem. Ar viņu klusējošo piekrišanu pasaulē notiek visas lielaākās cūcības un nežēlība.

  16. Fēlikss says:

    Labdien!

    Reklama uz izradi Stavangera ar sejām ir drausmīga, atbaidosa, cilvekam ar normalu psihi pēc tās noskatīšanās jādodas uz psihiatrisko klīniku. Nezinu, kāda doma tur, reklamā slēpjās, bet, būtu priecīgs to uzzināt.

  17. fēliksam says:

    Aizejiet uz izrādi, tad, varbūt, sapratīsiet!(?)

  18. domāsim līdz... says:

    vai uz teātri ejam,lai izklaidētos? tam domāti klubi,ik vakara vīna glāze pie televīzora…
    teātris ir kultūras fenomens,kurš iet laikam līdzi..līdz ar to vai nu provocē, aicina, izklaidē, smīdini vai atspoguļo…
    viens iestudējums smiekliem,lai atslābinātu…viens,lai atspoguļotu mūsu sabiedrību…kas rosina domāt,analizēt…

    šis iestudējums domāts,lai provocētu…
    nevaram pieprasīt no “Stavangeras” lai izklaidētu tādā līmenī kā Pūt vējiņi…tā ir cita grāmata un cits psihologs….

    un ja pieņemam,ka “Stavangera” ir tieši provocējošā,domājošā izrāde,tad darbs ir teicams un paveicis savu misiju…

    tātad..konkrēti šajā ailītē,kur jāraksta komentāri par šo konkrēto darbu..varu teikt,ka KOLOSĀLI!

  19. domāju līdzi says:

    gribēju to pašu teikt. pats Bogomolovs saka, ka teātris nav domāts izklaidei un baudai, bet gan domāšanai…
    režisors ir trāpījis desmitniekā, tik daudz spēcīgu un krasi atšķirīgu viedokļu!

  20. gg says:

    man patika… pārdomu pilns vakars priekšā.
    bet paldies, ka LT necenšas izraudzīties tikai “drošas” izrādes, bet grib, lai skatītājs arī padomā!

  21. Nīgri kašķīgā says:

    Uz izrādi bijām diezgan daudz kolēģi. Un mums, praktiski visiem patiešām patika. Izrāde ir ĻOTI laba, ļoti izdevusies. Prieks par jaunajiem aktieriem, kuriem ir iespēja tajā spēlēt mūsu sabiedrību. Tājā stiklā kastē patiesībā dzīvojam mēs paši, katrs pats par sevi, nejūtot līdzi nevienam un arī paši nezinot, ko vēlamies. Necenzētas leksikas lietošana bija tieši vietā un laikā, un tā bija ar mēru. Izejiet uz ielas, ne to vien dzirdēsiet…
    Cits jautājums, vai esat gatavi atzīt, ka šādas lietas notiek pie mums, ar mums, mūsu sabiedrībā. Ja gribat skatīties tikai brīnumjaukas, vieglas, smadzenes nepiepūlošas komēdijas ar dziesmām un spēlēm 2.daļās, tad šādās avangardiska tipa izrādēs, kurās patiešām ir jāieslēdz savas mazās, pelēkās smadzeņu šūniņas, nav domātas jums un neejiet un neskatieties. Šī luga ir tiem, kas vēlas domāt līdzi, kuriem ir pietiekoša fabtāzija, lai saprastu režisora lieliskās iecers (kaut vai ar baloniem un urbīti, mirstošo opi) Tieši šādas izrādes ceļ teātra prestižu. Interesanti, ka vēl šodien visu dienu apspriežam šo izrādi un paši sev un citiem atklājam arvien jaunas nianses. Ja jau ir par ko runāt vairākas dienas, tad tas ir izkustinājis cilvēkus no ierastās amorfās vides!
    Ieteikums, tiem, kam Stravangera nepatika.Drīz būs mūzikls Minhauzena precības, arī pasaka par Pelnrušķīti – varēsiet kaut līdzi dziedāt un dejot, pasapņot par nerealitāti, un būs jums labi. Vai atkal atbrauks kāds salasītu aktieru uzmeistarots balagāngabals – nu tad ejiet un tās ākstības skatāties un priecājates no sirds. Un lai jums labs garastāvoklis!
    Paldies drosmīgajiem.!!!

  22. Marta says:

    Kāds varētu pateikt, kā sauc dziesmu,kas skan izrādes sākumā un beigās?

  23. domāsim līdz... says:

    the tiger lillies-baby killer

  24. gg says:

    Bija man vakar pārdomu pilns vakars, un šodien vēl aizvien viss turpinās. Neskatoties uz to, ko daru, ik pa laikam vienkārši nāk prātā epizodes no izrādes, atsevišķi teksti, momenti un sajūtas. Visu laiku ar visiem, ko satieku, es gribu runāt šodien tikai par Stavangeru.
    Patiesībā, manuprāt, šī izrāde ir lieliska. Tā tik precīzi atklāj dažādas dzīves nianses un var jau būt, ka daži aizvainoti un pazemoti “laimīgie”, kas “uz teātri vairs neies”, tik tiešām savā dzīvē jūtas harmoniski, piepildīti, ar skaidru dzīves jēgu un desmitgades plānu, kā to visu sasniegt, un viņu dzīvesbiedri vienlaikus ir arī dvēseles radinieki, ar kuriem var runāt un saprasties par visu, un attiecības ar bērniem ir tuvas un fantastiskas. Un attiecīgi viņiem šī izrāde ir tikai “slima”, “postmoderns sviests” utt.
    Es nejūtos laimīga un harmoniska no rīta līdz vakaram un itin bieži jūtu, kā ap mani un citiem atrodas tādas pleķainas stikla sienas, caur kurām mēs skatāmies un domājam, ka redzam viens otru, kaut patiesībā visbiežāk nezinām, ka paši esam un ko gribam. Un taisi remontu vai netaisi; brauc uz bagāto Norvēģiju vai dzīvo tepat; uzlabo savas krūtis vai dzīvo ar to, kas no dabas – nekas no tā nemainās un nepadara mūs laimīgākus, tikai apstiprina mūsu vientulību. Un vectēvs, kurš secinājis, ka ir Dievs, ir, manuprāt, ticis vistuvāk patiesībai no visiem tēliem.
    Bet izrādes valoda, izmantotie paņēmieni ir tik pārsteidzoši oriģināli un patiesi – visa tā blenšana ekrānā uz tādiem pašiem naiviem un garlaicīgiem idiotiem, nemitīgā atrašanās vienā telpā, neraugoties uz vietas maiņu, visas tās ļoti spēcīgā metaforas un ironiskais stils, manuprāt, vienkārši izcili. Un beigu akords, ka šo visu jau varētu turpināt rādīt, bet kāda gan jēga… Jā, nu kāda gan vispār ir jēga?
    LIELS PALDIES par iespēju domāt. Fantastiska izrāde.
    Un tik tiešām, laimīgie zaķēni var iet uz Ziemassvētku koncertu, tur vajadzētu visam būt gaiši un harmoniski.

  25. kamene says:

    Šoks viennozīmīgi, bet laikam tomēr labā nozīmē…un ir patiesi interesanti par šo izrādi runāt ar līdzcilvēkiem…un vēl…visi uzrunātie saka, vispār es to gribētu noskatīties vēlreiz..
    Bet tā nav izrāde, kuru ieteikt apmeklēt :-), tas katra paša lēmums.

  26. Zane says:

    Nepatika! Man bija šausmīgi garlaicīgi!
    Neesmu “skroderdienu” fans, vienmēr esmu PAR interesantiem un savdabīgiem redzējumiem, bet šoreiz vienkārši ” miru nost” aiz garlaicības, aiz cieņas pret aktieriem bija neērti pamest zāli!
    Izrāde kaut kur atgādināja Hermaņa izrādi Garā dzīve! Tik atšķirība tāda, ka Garā dzīve “iesūca” izrādē, publika bija pārņemta ar izrādi, kādas emocijas! visiem! Bet Stavangerā 90% publikas žāvājās.

  27. Lilita says:

    Esmu sajūsmā. Super izrāde! Kaut ko tādu izdomāt-cepuri nost! Aizgāju, jo biju lasījusi pretējas atsauksmes.Kam patīk Skroderdienas, nevar saistīt šī izrāde, jo tā liek saprast, domāt.Paldies visam teātra kolektīvam par šo darbu! Malači!

  28. Dzintars says:

    Aizgāju “nesagatavojies”.
    No sākuma neliels pārsteigums, bet skatot tālāk viss SUPER!!! Malači!

  29. Allens says:

    Nu ko,nu ko ??? Jūs sakiet -izrāde liek domāt ? Par ko jūs domājat, kad acu ptiekšā vairākas dienas rādās šis murgs ? Vai jums radusies iedvesma uz pilsonisaku nepakļaušanos ? Un ja uz ielas vairāk lamājas, tad jau izrādi ir jāpilnveido,ko(vai šeit nav policijai darbs lai šos lopus savāktu?) ?
    Bet lūk jautājums-kāpēc nav tapis neviens izcils nacionāl-patriotisks darbs !!!!! Vai par kādu,kurš devies uz tādu kā izdomātu Čečeniju,piemēram ? Vai jums nevarētu sanākt kopā un par to parunāt, kas it dadaisms ? Dallesa plāns ?

  30. Ne tikai vārds says:

    Pārlasīju E. Tišheizeres recenziju par šo izrādi KRODERĀ. Izcila recenzija par izcilu izrādi. Baumo ka par šo izrādi interesējas vairāki festivāli!? Lai baumas pārvēršas realitātē! Pelnīti!

  31. Artūrs Zvirbulis says:

    Nevienā Latvijas teātrī neko tādu neesmu redzējis- varbūt kaut kas līdzīgs top tikai LNT Jaunajā zālē- tāpēc man ļoti patika.

  32. Indra says:

    Izrāde tiešām šausmīga…
    Teikšu godīgi, kaut ko TĀDU nebiju gatava redzēt(savās domās neesmu vīlusies un saku,ka Liepājas teātra repertuārs ir depresīvu un ar zema līmeņa sabiedrības atrādi).Ar dažiem izņēmumiem.
    Saprotu,ka liela daļa mūsu sabiedrības ir šādā līmenī,bet man šķiet cilvēki,kas iet uz izrādēm nevēlas redzēt un dzirdēt zemāko vajadzību izpausmes.Pietiek jau ar TVziņam.
    Labi,ka Liepājai ir savs Liepājas Simfoniskais Orķestris.

  33. Jete says:

    Kolosāla izrāde par mūsus sabiedrību. Domāju, ka tā izpelnīsies gan nominācijas Spēlmaņu naktī, gan kādu balvu. Bet tiem, kuriem patīk tikai izklaides gabali un komēdijas, tiešām labāk neiet – izrāde ir domāšanai, nevis, atslodzei, un “pavieglākiem prātiem” var būt vispār neizprotama.

  34. Gunta says:

    Šausmas,kā tiek pazemotiti mūsu jaunieši,ar kādu vārda krājumu! Vienkārši neticami ka ar tādu leksiku var aizraut kādu skatītāju.Lasu,ka citiem patika,laikam paši ari mājās tā sarunājas un nekas nepatīkams nelikās.Tas bija līdz vēmienam,kad sāka sūdus pa sienām mālēt.Satura nekāda, ja izlasa anotācijas tad ar reālo teātri nekāda sakara. Tas ir ārprāts ja kaut ko tādu var atļauties un par tik dārgām biļetēm. Pat 0,07san, nav vērts ,kur nu vēl 7,00lati .Ļoti nožēlojam ka bija jāredz tāds murgs.-to saka normāli jaunieši ar pareizo domāšanu.

  35. Sandra says:

    Izrāde rosina pārdomas. Nedomāju, ka tie latvieši, kuru valoda ikdienā tiek papildināta ar krievu lamu vārdiem, šo izrādi apmeklē. Jā, arī tādi ir mani tautieši. Ko es varu mainīt šajos cilvēkos? Ja viņi paši to nevēlas – neko. Šos cilvēkus mēs esam zaudējuši. Piekrītu viedoklim, ka teātrim jāceļ nacionālā pašapziņa!

  36. Guntai says:

    Meli, meli, meli… Melojam paši sev, melojam citiem un tie ir vārdi, vārdi, vārdi melo un apmāna. Izliekamies par gudriem, par labiem, par pareiziem, bet iekosties dzīves realitātē mums nepietiek dūšas! Vai tas ir tā? Kāpēc tas ir tā? PSRS province, tagad ES province un tādēļ mums ļoti svarīgs ir spožš un glīts iepakojums. Stāsts par izmisušiem cilvēkiem nevar būt skaists un pieķemēts, kā te pieprasa daži pseido kulturāli latvieši.
    Mana zeme smok liekulībā, bet pastāv cerība – viss mainīsies!

  37. Melnā Stjuarte says:

    Laba izrāde – animācijas filmas “Dienvidu parks” cienīgs melnais humors, galējas rupjības. Tie, kuri mūk ārā no zāles vai nevar sagaidīt izrādes beigas, vnk pārāk tieši uztver rupjību, bet neiedziļinās zemtekstā.
    Mūsu kompānijai patika. Ideāla tituldziesma, skatuves noformējums – kkas neredzēts līdz šim

  38. Inga says:

    Vakar noskatījos izrādi Rīgā!paldies!ģeniāli,paldies talantīgajiem jaunajiem aktierim,kā arī Andai Albužei.Bijusī liepājniece:)

  39. macinsh says:

    nesteidzieties skriet ārā no zāles, noskatieties, padomājiet kādu dienu! varbūt aizies. lamāšanās nav pašmērķis. Tā ir realitāte, ka “putriņa” ir tie visi sūdi, ko mēs gan tiešā, gan pārnestā nozīmē dodam savam bērnam, ka mūsdienu dzīvītes saturs ir primitīvs, dzīvniecisks un truls.

  40. patriote says:

    Man gribētos ticēt, ka Maskavā iegūtās recenzijas par šo izrādi, tikai pierāda to, ka izrāde ir ārkārtīgi vērtīga, jo ir netradicionāla, pluss – tā ir patikusi ne tikai publikai un kritiķiem, bet arī pašai lugas autorei. Tas, ka režisors ir izdomājis tieši pie mums uzvest šo lugu, jau vien ir pagodinājums, ko diemžēl nespēj novērtēt tradicionālo provinces frivolo komēdiju (filumenas marturano) fani. Lai mani atvaino liepājnieki (it īpaši tie, kas teātri uztver kā mietpilsonisku izklaidi ar atskaiti darba kolēģiem, uzpucējoties kā vecos padomjlaikos ), kuri visas savas dzīves laikā nekad, nekad, nekad nav dzirdējuši rupju lamāšanos ( jo auguši ļoti labi audzinātās aristokrātiskās ģimenēs), neko nezina (vai nevēlas zināt) par bērnu seksuālu izmantošanu utt. un šķobās uzzinot šos faktus. Jūs neesat cienīgi šādu izrādi apmeklēt sava provinciālisma dēļ un tādēļ arī to nesaprotat vai nevēlaties saprast, kas ir gauži žēl, jo jums tieši šobrīd ir dotas fantastiskas iespējas redzēt augstākā līmeņa teātri, bet jums tik padod tukšu izklaidi. Ja salīdzinājumos, tad kā skolā: Raiņa un Bredberija vietā – Mirdza Kļava un Kornelija Apšukrūma. Lai gan šis abas radošās personas katra savā jomā nav peļamas, bet ne vairāk. Tāpēc jau mūs sauc par provinci, ka liela daļa ir vnk. nedaudz neaptēsti lauķi, kas skolās ļoti labi mācījušies, izsitušies amatos un tagad pieklājības pēc tēlo teātra mīļotājus. No malas skatoties smieklīgi (ja nebūtu tik traģiski), jo šis ir brīdis, kad mūsu teātra līmenis aug ar katru nopietnu izrādi. Un šādām izrādēm ir vajadzīgi atbilstoša līmeņa skatītāji un novērtētāji, nevis banāli izklaižu cienītāji.

  41. Māris says:

    Noskatījos izrādi nupat Rīgā. Es teiktu, ka tas ir labākais, ko šosezon esmu redzējis. Un redzēts ir ļoti daudz.
    Jautājums, vai ir plāns to vēl šogad atvest uz Rīgu? Saprotams, ka tāds kases gabals kā “Pūt, Vējiņi” šis nekad nebūs, bet, nu, tomēr…

  42. IE says:

    Pirmkārt, mani ļoti sajūsmina, tiešām sajūsmina, fakts, ka tik daudzi Stavangeras nīdēji, kuri nav varējuši ciest “šitos murgus” un nemitīgo lamāšanos, pēc tam komentāros, izmantojot tādu pašu leksiku un dēvējot režisoru par pērkamu sievieti, cenšas pierādīt, ka šī izrāde ir slikta, nevajadzīga un nesaprotama:)
    Otrkārt, nevaru atbrīvoties no vīzijas, kuru radījis manī mītošais sadists-ideālists. Tajā visi jaukie tantuki ar frizūrām un spīdīgajiem kostīmiņiem, kuros katru gadu svēti apmeklē skaistos Ziemassvētku koncertus, pēc tam vēl pusgadu draudzenēm trallinot par gūto kulturālo pieredzi, ir sadzīti zālē un nelaisti ārā. Protams, no vienas puses tas būtu ļaunas ķiķināšanas dēļ, bet principā no otras – varbūt tomēr kādā brīdī, kad ieveidotais kuplums gravitācijas dēļ sāktu noplakt, nāktu kāda atklāsme, ka teātrim nav a priori jāizklaidē un jāglauda galva skatītājam.
    Bet, treškārt, un, protams, galvenokārt – es ļoti lepojos ar Stavangeru un esmu milzīgi pateicīga režisoram, aktieriem un visiem, kas iesaistīti izrādes tapšanā, par tām sajūtām, pārdomām un citiem apvāršņiem, ko izrāde sniedz. Man ir kauns par liepājnieku reakciju, jo pilnīgi apsveicams būtu veselīgs dialogs (neuzskatu, ka izrādei noteikti ir jāpatīk, viedokļi var būt dažādi), bet ne jau šis pīļdīķis, kas te notiek. Katrā ziņā es ļoti ceru, ka tas netraucēs arī turpmāk tapt citādām izrādēm, jo pat ja tā ir maza saujiņa, kurai šādas izrādes ir vajadzīgas, tā ir domājošā cilvēku saujiņa, kura vienmēr aicina pievienoties jaunus entuziastus.

  43. Ingūna says:

    Kaut kas drausmīgs, nabaga aktieri…… Izrādi glāba tas, ka nebija starpbrīža, pretējā gadījumā uz otro cēlienu būtu atgriezusies labi, ja puse zāles. Baudījums? Pēc izrādes jutos tiešām pretīgi, man bija slikti un es centos neskatīties pārējo apmeklētāju sejās, īpaši pavecāku cilvēku. Kaut kas tik rupjš, cinisks un murgains teātrī nekad vēl nebija skatīts…..

  44. Krūmu ezis says:

    Patiesībā – IE visu manu sakāmo pateica, vienīgais – man tik dikti nevelk uz TIK sadistiskām ainām pret līdzcilvēkiem – laikam zināms briedums – lai jau katram savi tarakāni mīļāki 🙂
    Par izrādi – 1. man pietrūka 2.cēliens; 2. šorīt nevaru vienaldzīgi-mierīgi paskatīties ārā pa savu lielo logu; 3. nav vēlēšanās slēgt iekšā plašsaziņas līdzekļus – nav ne mazākās vēlēšanās saņemt dienišķās “putriņas” devu; 4. pēc kāda laika NOTEIKTI skatīšos vēlreiz.
    P.S. Uz izrādēm, cik zināms, iet vairāk vai mazāk no brīva prāta (žēl, ja tā nav). 21.gadsimtā ir iespējams IEPRIEKŠ iepazīties ar lugas autoru, viņa darbiem, lugas sižetu. Mīļais cilvēk – nu, ja tu jūti, ka tas gabals NAV priekš tevis – nu NEEJ! Nesaprotu un nesapratīšu, kāpēc jāiet, lai pēc tam šeit anonīmi lamātos?!? Laikam tāpēc, ka personiskā “stavangera” brēc pēc patiesības atzīšanas…

  45. Ineta says:

    Tieši tā – pirms pāris gadiem, kad notika pirmizrāde, palasīju par lugas sižetu, palasīju atsauksmes un sapratu, ka šī nav mana izrāde. Gāja laiks, izveidojās apstākļu ķēde, un es vakar redzēju izrādi. LIELISKI, MAN ĻOTI, ĻOTI PATIKA! No sākuma, līdz beigām un nemirkli nebija vēlēšanās iet ārā vai kauns kaimiņam acīs skatīties. Tāda ir dzīve, tādi ir cilvēki, tādi esam mēs. Un ja ne šodien, tad nākotnē noteikti! Milzīgs paldies!

  46. mākonis says:

    Fantastiska izrāde! Paldies.

  47. Evita says:

    Izrāde liek skatītājam visu izrādes laiku intensīvi domāt, sekot līdz sižetam un vilkt paralēlas ar līdzīgām situācijām no personīgās dzīves, tikai šeit tās ir attainotas patiesības un atklātības spogulī.
    Lieliska aktieru spēle un režisora darbs. Ar šo izrādi tiek apstiprināta Liepājas Teātra aktieru meistarība.

    Cerams, ka nākotnē taps vēl šāda žanra izrādes!

  48. Paldies par īpašo atvadu izrādi!

  1. […] Šeit lasāmas atsauksmes par Liepājas teātra izrādes “Stavangera” uzņemšanu festivālā “Zelta Maska”. […]

Lai pievienot komentāru