Galveno – Sarafanova – lomu Leons Leščinskis jau sen bija pelnījis. Sarafanova sarežģīto un trauslo iekšējo pasauli Leons Leščinskis nospēlē ļoti jūtīgi, panākot, ka viņam gribas just līdzi, bet ne nožēlot vai smieties. — Līga Ulberte (“Kultūras Pulss” / “Vecākais dēls”)


INDULIS UN ĀRIJA

Indulis_mazaRainis
JAUNĪBAS TRAĢĒDIJA. VERSIJA BEZ VĀRDIEM
Režisors un horeogrāfs – Sergejs Zemļanskis

Sergejs Zemļanskis radījis unikālu iestudējumu – kustību izrādi bez vārdiem, kurā aktieri izstāsta stāstu, izmantojot vien ķermeņa valodu.
Raiņa luga „Indulis un Ārija” ieņem nozīmīgu vietu latviešu dramaturģijā. Tās darbība norisinās Lejaskurzemē – Embūtē, lugai par pamatu ņemta sena teika par kuršu virsaiša Induļa un vācu bruņinieku vadoņa meitas – skaistās Ārijas mīlestību. Luga gan nav tikai par šo neiespējamo mīlestību, bet tajā skartas arī tādas būtiskas tēmas kā piederība un uzticība savai zemei un tautai, cilvēka brīvība un atbildība u.tml.

Izrāde nominēta raidījuma “100g kultūras” balvai “Kilograms kultūras 2014″ 3. ceturkšņa balsojumā nominācijā “Teātris”! (Izrāde uzvarējusi 3. ceturkšņa balsojumā)!

Izrāde nominēta 2014./2015. sezonas “Spēlmaņu nakts” balvai 3 nominācijās: “Gada lielās formas izrāde”, “Gada aktrise otrā plāna lomā” (Anete Berķe), “Gada mūzikas autors” (Pāvels Akimkins)!

2015. gads pasludināts par Raiņa jubilejas gadu – apritēs 150 gadi kopš viņa dzimšanas!

Iestudējuma pieteikums bija viens no trijiem, kas uzvarēja radošajā konkursā “Modini kanonu! Rainis un Aspazija”, kuru rīkoja Latvijas Rakstnieku savienība, Latvijas Teātra darbinieku savienība, Starptautiskā Rakstnieku un tulkotāju māja, Memoriālo muzeju apvienība. To finansēja VKKF un Latvijas Republikas Kultūras ministrija.

IZRĀDES SATURA IZKLĀSTU IESPĒJAMS IZLASĪT ŠEIT!

Lomās:
INDULIS, kuršu virsaitis, Embūtes pils valdnieks – Mārtiņš Kalita
ĀRIJA, Kuldīgas pils vācu komtura meita – Laura Jeruma vai Liene Grava

KURŠI:
PUDIĶIS – Egons Dombrovskis
UĢIS, zemgaļu zēns, Induļa bruņnesis – Rolands Beķeris
VIZBULĪTE, meitene kalpone – Anete Berķe
KRĪVS – Jānis Dreiblats

LEIŠI:
MINTAUTS, Leišu kunigaikstis – Gatis Maliks
PARBUS – Edgars Ozoliņš
LENGVINS – Leons Leščinskis
TUŠE, vecene, svētnīcas apkopēja – Anita Kvāla
ALDA, Lengvina meita – Signe Dancīte vai Samira Adgezalova
SVAISTA, leišu jaunava – Agnese Jēkabsone vai Everita Pjata

VĀCIEŠI:
BERNEKS FON HĒRENS, Kuldīgas komturs, Ārijas tēvs – Kaspars Gods
KUNO, bruņinieks – Kaspars Kārkliņš
ĀRIJAS MĀTE – Inese Kučinska
VECAIS VALTERS – Jānis Dreiblats

BRUŅINIEKI – Egons Dombrovskis, Rolands Beķeris, Edgars Ozoliņš, Leons Leščinskis, Kaspars Gods, Kaspars Kārkliņš

KŪRU SIEVAS UN MEITAS, LIETUVIEŠU SIEVAS UN MEITAS, KĀZU VIEŠŅAS – Everita Pjata, Ilze Jura, Signe Dancīte, Agnese Jēkabsone vai Samira Adgezalova

Scenogrāfs/kostīmu mākslinieks – Maksims Obrezkovs
Komponists – Pāvels Akimkins
Horeogrāfa asistente, pedagoģe, repetitore – Poļina Pšindina
Scenārijs – Vladimirs Motašņovs, Sergejs Zemļanskis
Gaismu mākslinieks – Mārtiņš Feldmanis

Fonogrammas ierakstā piedalījušies mūziķi – Ērika Hrustaļova (vijole), Marta Rozentāle, Olga Djomina (čells), Aivars Meijers (kontrabass), Reinis Lapa (flauta), Uldis Locenieks (klarnete), Artis Zēns (fagots), Juris Tereščuks (trompete), Artūrs Hrustaļovs (trombons), Mārtiņš Leišavnieks (tuba).

Vokāls – Everita Pjata, Agnese Jēkabsone, Signe Ruicēna, Pāvels Akimkins, Marija Biork; teksti – Anita Kvāla

Iestudējumā izmantoti Raiņa dzejoļi „Dvēsele bez ziedu” un „Čir!”

Pirmizrāde 2014. gada 12. septembrī

ATSAUKSMES par izrādi:
Spalviņa, asinīs mērkta – Edītes Tišheizeres recenzija žurnālā “Teātra Vēstnesis”
Dzīve kā kaujas laiks – Ievas Rodiņas recenzija laikrakstā “Kultūrzīmes”
Rainis kustībā – Valdas Čakares recenzija laikrakstā “Kultūras Diena”

 

Foto – Ziedonis Safronovs

 

  1. Laila K.G. says:

    Brīnišķīga izrāde.Paldies.Visiem iesaku noskatīties.

  2. ziņātkārā says:

    Tikko dzirdēju TĀDAS atsauksmes 40 minūšu garumā, ka pilnīgi mirstu no ziņkārības visu TO VISU redzēt! Pilnīgi neticas, ka TAS varētu būt taisnība!

  3. Agnese says:

    Nosaukt šo mākslas darbu par lielisku izrādi ir nepateikt neko… Triumfs!!! Fenomenāli!!! Jāatzīst, ka biju nedaudz uztraukusies par mūsējiem un man nezināmo režisoru. Izrāde bez vārdiem? Nedaudz mulsinoši, bet, kad pirms pirmizrādes ieraudzīju Solvitu Āboltiņu, mana sirds kļuva mierīga-es sapratu, ka BŪS! Uz Piafu arī viņa bija, tātad ekselences neaicina uz sliktām izrādēm. 🙂 Un es atkal nekļūdījos. 🙂
    Izrāde vienkārši fascinē. Tas nav nekāds vieglais gabals. Ir jūtams milzīgs aktieru ieguldītais fiziskais darbs. Režisora, horeogrāfa, aktieru (un pārējo iesaistīto personu) kopdarbs bija tik pārliecinošs, ka neatliek vietas šaubām-tas ir TRIUMFS! Novatoriska, netipiska, asociācijām bagāta, domāt un sekot līdzi aicinoša izrāde. Bauda acīm un prātam! Visu aktieru lieliska ķermeņu valoda! Pārdomāta un ļoti specifiska mūzika (īpašs paldies komponistam Pāvelam Akimkinam!). Līdz niansēm noslīpēta, daudz izsakoša, perfekta horeogrāfija! Un tās mīmikas, sejas izteiksmes un aktieru acis!
    Izrāde liek domāt, neatslābt prātam ne mirkli. Dažreiz pat piefiksēju, ka vairs nav spēka meklēt katrai asociācijai skaidrojumu, bet tas tikai uzkurina domāšanu. Iespējams, lai izprastu visas režisora iecerētās nianses, izrāde būtu jāskatās vēlreiz vai jāgūst kaut neliels viņa skaidrojums atsevišķām epizodēm.
    Tiem, kam patīk viegli skatāmas un saprotamas, iepriekš paredzamas klasikās izrādes, kur viss ir skaidrs no 1.cēliena pirmajām minūtēm, te nebūs, ko darīt. Tie lai netērē laiku un naudu. Bet tie, kas gaida no mūsu spēcīgā un daudzsološā teātra arvien jaunus izaicinājumus, saņems gandarījumu.
    Manuprāt, līdz šim labākā Mārtiņa Kalitas loma (lai arī bez vārdiem 🙂 ). Vēlreiz pārliecinājos, ka Rolands Beķeris ar savu neticamo plastiku ir lielisks aktieris, tāpēc vēlētos viņu redzēt ne tikai otrā plāna lomās, jo arī Minhauzenā viņš bija perfekts! Režisori, dodiet viņam lielākas lomas!! 🙂
    Esmu lepna un laimīga! Lepna par savu teātri un laimīga, ka pēc visām sliktajām ziņām un notikumiem, kas teātri skārušas šogad, tas ir spējis radīt kaut ko tik augstvērtīgu! Protams, ka vislielākais nopelns šeit ir režisoram un horeogrāfam Sergejam Zemļanskim. Aplausi un uzslavas viņam! Atkārtošos – interesanta scenogrāfija un tērpi (Maksims Obrezkovs)!
    Skatītāju ovācijas un ilgie aplausi runāja paši par sevi. Bet sevišķs prieks bija par aktieriem, kas aiz kulisēm kā mazi bērni priecājās par sevi, ka viņiem ir izdevies! Un tas ir vislielākais ieguvums!
    Šovakar paklanos sava mīļā teātra priekšā, mīlu visus aktierus! Un milzīgs paldies Krievijas māksliniekiem par ieguldīto darbu un uzticēšanos! Šovakar vēlreiz pārliecinājos, ka mākslai un kultūrai nav tautības un nacionalitātes. Tā stāv pāri politikai. Un tas ir daudz, ja grib ticēt labajam. Un es ticu!
    Ja man būtu iespēja par godu savam teātrim sarīkot grandiozu salūtu, es to šovakar izdarītu! Cepuri nost! Malači! Eju par godu izcilai pirmajai sezonas pirmizrādei atkorķēt šampanieti. Un, Laukšteina kungs, latiņa ir augstu pacelta. Es ticu, ka tā tiks noturēta. 🙂

  4. Baiba says:

    Ģeniāli!

  5. Ārija says:

    Iestudējums vienkārši IZCILS. Esmu Liepājas teātra fane, bet šī izrāde ir unikāla. Titullomu tēlotāji IZCILI (ņemot vērā, ka līdz šim viņi nebija mani favorīti). Mūzika vienkārši ģeniāla, kopā ar aktieru ķermeņu valodu – to nevar aprakstīt, tas jāizjūt pašam. Kad aizvērās priekškars, nebiju spējīga aplaudēt, dziļi elpoju, lai spētu atgriezties uz zemes. PALDIES režisoram un aktieriem!

  6. Aktrise says:

    patiešām izcili. liepājnieki jau atkal pārsteiguši ar kaut ko oriģinālu un perfekti nostrādātu. sezonas iesākums grandiozs! tāpat kā iepriekš ar Stavangeru, Piafu… patiešām nav vārdu, lai aprakstītu – tas IR jāredz. jābūt klāt, jāizbauda līdz pēdējam. Jerumai piestāv. un pat Kalita šajā lomā bija lielisks, lai gan līdz šim nepatika teju neviens viņa atveidotais tēls.

  7. zemgaliete says:

    Liepājas izrādes redzu retāk, kā Rīgas. (“Pūt vējiņi” bija ļoti labs.) Nezin kāpēc no šā neko īpašu negaidīju. Kas nu tur var labs sanākt- “bez vārdiem…” Bet tagad esmu sajūsmā. Labākais, ko esmu redzējusi. Gan scenogrāfija, mūzika, horeogrāfija- viss bija tik izcili. Ļoti skatāma un skaista izrāde. Raiņa luga sen lasīta, nebija tagad pārlasīta (lai gan vajadzētu), bet tas viss simbolisms, kas bija ielikts izrādē bija tik daudzslāņains un dinamisks, ka šajā izrādē skatītājs, kurš vispār Raiņa lugu nav lasījis, varēja domāt kaut par sevi, sevi un līdzcilvēkiem, sevi un Latviju, u.t.t. Mūziku, kā saprotu, rakstījis krievs. Taču tā bija dziļi latviska. Ļoti patika tērpi. Ja būtu bijis starpbrīdis, viss vēstījuma plūdums būtu bijis pārtraukts. Nezin kas būs citiem, bet šī varētu būt sezonas labākā izrāde.
    Paldies!
    Pirms izrādes bijām Embūtē. Trepes gan stipri nolietotas, vietām sapujušas, bet atbraukušajiem paredzētais laukums pirms tām ir ļoti sakopts, patīkams. Skati aizraujoši, pārņemošs miers un labas sajūtas.

  8. zuze says:

    Izrāde – izcils mākslas darbs!

  9. Dienests says:

    Muļķīga laika šķiežšana. Tā arī nesapratu par ko, ir stāsts.

  10. skatījos says:

    Jau atkal Liepājas teātris muzikālajām izrādēm neprot pareizi noregulēt mūzikas skaļumu. Mūzika griezīga un par skaļu, kurls var palikt. Pārējais ok.

  11. ceru neizdzēsīs says:

    Nepatika.

  12. Artūrs says:

    Brīnišķīgi iesākusies 2014./2015.sezona! Izrāde pagāja ļoti ātri un fantastiski izdevusies scenogrāfija un atbilstoša mūzika.

  13. Vētra says:

    Visu izsaka aktieru kustības, mīmika, acu skatiens, deja un mūzika.

    Cilvēka ķermenis nemelo pat tad, ja izteiktie vārdi ir viena vienīga izlikšanās.

    Sirsnīgs paldies visiem iesaistītajiem ! ! !

  14. Sandis says:

    Nu nezinu, kas tur latvisks, izrāde drīzāk japāniska – gan tērpi, gan baltie koki, gan Ārijavisīstākā japāniete. Un tā Ārija tāda nikna, ne mīloša. Bet Indulis vienaldzīgs, ne mīlošs. Nesajutu tur nekādu mīlestību, vieni vienīgi slaktiņi.

  15. Ildze says:

    Liepājas teātra izcils māksliniecisks apliecinājums. Pluss – jaunatnei jāizlasa Raini, tad .
    s3apratīs

    Liepājas teātra izcils māksliniecisks izaicinājums – iepazīt Raiņa daiļradi. Ja izlasīs lugu (nevis pārstāstu), tad režisora un aktieru meistarība neatstās vienaldzīgu domājošu skatītāju.

  16. Līrs says:

    Izcili, ja neteiktu vairak. Muzika apbur, pati ideja pec izrades liek piecelties kajas un ilgstoshi aplaudet, jo es nevaru iedomaties, vai shis gabals butu skatam klasiskaja varianta-piecas ainas lena gara.Scenografija un terpi kolosali.
    Musejie ir malachi, visi! Nedomaju, ka kads Latvijas teatris varetu ar vinjiem (pasvitroju, visu trupu,ne tikai jauniem) sacensties vai konkuret, Shi izrade ir kartejais tam pieradijums. Kolektiva organika un harmonija liek uzmirdzet katrai izradei, iznest jebkuru rezhosora domu un ieceri un katru reizi parsteigt skatitaju.
    Ja kritikji kritizes sho neparasto izradi, neticiet tiem.
    Bravo!

  17. īgnā tante says:

    Nu ko te vēl bilst… izrāde ir vnk.lieliska un iespaidīga. Patika pilnīgi viss, sākot ar aktieriem beidzot ar pēdejo mūzikas noti, diegu kostīmā, naglu dekorācijās, dziestošo gaismu. Milzīgs prieks, ka mūsējie atkal ir paveikuši ko tādu, kā nav citos teātros un diezin vai tuvākajā nākotnē plānojas. Pateicoties visai mākslinieku brigādei izrādi noskatījos vienā elpas vilcienā un bija brīži gan kad mati uz skausta stāvus saslējās, gan kamols kaklā iespringa. Manas favorītainas : Induļa un Ārijas pirmā satikšanās (kastēs! kas to būtu domājis?), Ārija paglābšana no sadedzināšanas,Uģa nāve, lietuviešu ierašanās izrādes beigās.
    Tiem, kas nepārzina šo Raiņa lugu, noteikti pirms izrādes jāizlasa programiņņa nelielais darbības atstāsts.
    Esmu izlasījusi arī divu Rīgas kritiķu vēsās atsauksmes par šo lugu, tas lūk redz neesot Rainis. Nu manuprāt kritiķēm vajadzēja pievērst uzmanību, ka izrādes režisors nepretendē uz Raiņa klasisko lugas variantu un ir arī norādījis, ka šī ir tikai versija pēc Raiņa lugas un leģendas motīviem. Turklāt kā lai šeit dzirdētu Raiņa vārsmas, ja izrāde ir bez vārdiem. Man tā klusībā šķiet, ka kritiķes ir nobijušās paslavēt šo iestudējumu, jo to taču faktisiki ir uzrežisējusi Krievijas mākslinieku brigāde un, pasarg dies, ka viņām nesāk pārmest nacionālā ievirziena trūkumu recenzijās. Mani, starp citu, nemaz nemulsināja japāniskā stila apģērbi, tie pat ļoti organiski iederējās visā šai pasākumā – eleganti savā vienkāršībā.
    Vēlreiz paklanos visu mākslinieku priekšā! PALDIES!

  18. mūzikas fane says:

    Vai šeit ir kāds, kas spētu definēt mūzikas žanru, kādā strādā Pāvels Akimkins?
    Izrāde vienkārši izcila! Paldies visai trupai. Pielīdzināt nevienam citam Latvijas teātrim nevar un par to nemaz nevar būt ne runas!

  19. Ieteikums vadībai says:

    Varbūt absolūti nevajadzīgs, bet es tā nodomāju. Noskatījos 2.oktobrī izrādi, ļoti patika. Secināju, ka mans kultūrslānis ir paplāns, bet es tāda neesmu viena (90% no vidējā liepājnieka). Jau iepriekš paredzēju, ka vajag programmiņu ar izrādes izklāstu, nopirku, izlasīju pirms izrādes, nosecināju, ka atmiņa nav tik perfekta, lai atcerētos smalki aprakstīto izrādes gaitu. Skatījos izrādi, un visu laiku gribējās attaisīt programmiņu, lai saprastu attiecīgo deju. Vai nevar augšā pie baložiem palaist skrejošo elektronisko rindu ar tekstu, kurš parāda attiecīgās dejas aprakstu? Tumsā nevar izlasīt programmiņu. Vienkāršā tauta izlasīs un sapratīs, savukārt intelektuāļi, lai nelasa un nepārmet.

  20. Herberts Laukšteins says:

    Paldies par ieteikumu! Apsvērsim iespējas.

  21. aija says:

    Es nevaru teikt, ka nepatika, drīzāk daudz ko nesapratu.Man būtu paticis, ja varētu atšķirt(pēc apģērba), kurš kursis, kurš leitis, kurš vācietis, visi vienādi. Mūzika bija laba. Bet visu cieņu! Paldies!

  22. . says:

    Bez komentāriem- izcili! LT aktieru trupa labākā, viņi tiek galā ar visu!

  23. Skatītājs says:

    Izcila izrāde, izcila skatītāju reakcija… Kāpēc zālē ir brīvas vietas!?

  24. Teātra mīlētāja says:

    Ja godīgi,tad esmu lielā šokā! Uz teātri eju regulāri,un vienmēr ir paticis LT aktieru sniegums,bet ko tādu es nebiju gaidījusi….Indulis un Ārija,vienkārsi savārstījums!!! Es atvainojos,ja režisors lieto atkarību izraisošas vielas,tad nav brīnums,ka ko tādu var iestudēt. Slimi,murgi,lai neteiktu vairāk! Šaubos,vai jaunieši,kuri nav lasījuši Induli un Āriju,šo murgu sapratīs,diez vai….Depresīvi,pesimistiski,un bez jēgas!

  25. Leonārija says:

    Vardarbība- tā varētu raksturot šo izrādi! Latvisks tur nav nekas,ja nu zirgu riteņi!

  26. Zinātājs says:

    Izskatās, ka arī komentārus jūs rakstāt regulāri, ar divu minūšu starpību un dažādiem segvārdiem. Un nespriediet, lūdzu, jauniešu vietā, tādu tantu dēļ arī mums nav normālas jaunatnes. 🙂

  27. VELGA says:

    Visu cieņu aktieriem,kas tik ilgu laiku varēja kustēties! Tomēr izrāde likās drusku izstiepta, vietām pagarlaicīga. Šķiet, ka režisors vai horeogrāfs ietekmējies no datorspēlēm un “Zvaigžņu kariem”,dažviet atgādinot kaut kādus sižetus no bojevikiem. Daudz “asinsainu”, maz nepārliecinoši izspēlēta mīlestība.

  28. Santa says:

    Izrādi redzēju 2 reizes. Mūsu Laura ir foršāka salīdzinot ar Poļinu. Sajutu, ka arī Mārtiņam nav īsti konekta ar savu “sirdspuķīti”. Meitene bija it kā tehniski plastiska, bet bez dvēseliskuma izjūtas, ko savukārt mācēja parādīt Laura.

  29. var arī tā says:

    Tas ka kritika īsti nesaprot, kurā plauktiņā ielikt šo izrādi, būtu saprotams. Skumji ka liela daļa skatītāji ir ieaijāti TV seriālu sentimentā un līdzīgi grib redzēt visu. Šī izrāde ir skaudra, apjomīga un iespaidīga ar mīlestību kā atbildīgu grūtu darbu!

  30. Gaits says:

    Fantastiski un loti oriģināli,kā lielo Raini var izdejot!!! Mūsu Laura J.ir tik gracioza,skaista.mīlēt griboša un tandēmā ar Mārtiņu K.izveidojies iespaidīgs Indulis un Ārija…Tā ir Raiņa mīlas deja pilnīgi jaunā versijā,skaņās. Netipiski un skaisti,kā Mīlestību var arī izdejot… Noteikti lieliska teātra dāvana Raiņa 150gadu jubilejā!!!.

  31. Sviests says:

    kam tas viss? Aktieri, protams, malači, bet režisors varētu šo ar kādu TDA iestudēt. Jēgas un vēstījuma nekāda, sad***ts darbs un materiāls. Naudas izmešana vējā – cik nemaksā tās krievu “radošās” grupas aicināšana uz Liepāju! Daņiļēvičs, tas, kurš Agris, Raiņa stāstu izstāstītu nesalīdzināmi jūtīgāk. Te – plika forma, bez mazākajām satura pazīmēm.

  32. skaisti says:

    Katru reizi, kad izeju no Liepājas teātra, atzīstos mīlestībā aktieriem un visai noskaņai. Paldies! Ļoti skaisti!

  33. Bite says:

    Pirms apm.50 gadiem biju ekskursijā Embūtē un skolotāja stāstīja par senām kaujām un Raiņa Induli un Āriju.Saņemot dāvanā biļetes uz šo izrādi īsti sajūsmā nebiju,jo domāju kā to visu var parādīt?Izdomāju ka jāizlasa luga. Bibliotekā dabūju 1959.gada izdevumu un izlasīju,domāju, ak dievs, nekas nav pasaulē mainījies: cīņa par varu,nodevība,mīlestība…Un tad sākās izrāde…Es sapratu visu no pirmā mirkļa un sajūtas bija neaprakstāmas,man acu priekša bija Embūtes grava,Joda dambis,lielie akmeņi, teikt ka patika būtu nepateikt neko.Uz šo izrādi ejot,ir jāizlasa luga.Paldies visiem, kas radīja šo izrādi un labi ka nebija pārtraukuma, tas būtu sabojājis visu noskaņu.Vēl šodien esmu lugas varā.Jāpiebilst,ka izrādi skatījāmies 2 paaudzes.Paldies!!

  34. Marta A. says:

    Pirms izrādes, klausot vairāku cilvēku padomam, nolēmu izlasīt lugu. Bet tikusi līdz trešajam cēlienam, sapratu, ka tas nav galīgi mans. Luga diez gan garlaicīga… BET ! Izrāde – BRAVO!!!
    Fantastiski. Izstrādāts ikkatrs sīkums, katra kustība, acu skatienus vēl šodien gūti aizmirst, lai gan izrādi skatījos pirms mēneša.
    Šautriņu krišana lika nodrebēt manai sirdij… skaisti! Perfekti!
    To visu uz skatuves skatījos ar lielu apbrīnu, tiešām ļoti skaisti.

    Paldies!

  35. Santa says:

    Lielisks veids, kā jaunatnei iebarot Raini.

  36. Gatis says:

    Paldies par jauko dienu teātrī!Jauka ekskursija,vakara izrāde izcila!Skatījos jau otro reizi….
    Tā turēties un lai skatītāju netrūkst!

  37. Indra says:

    Liepājnieki Dailē!
    Izcila izrāde! Viens eneģētisks veselums. Spēks.
    Prieks un lepnums.
    Tas bija tiks jaudīgi, ka sīka satura detaļu nezināšana netraucēja.
    Gribu noskatīties vēlreiz.
    Paldies!

  38. Vineta & Jānis says:

    14.08.15. bijām uz izrādi. Izmesta nauda! Mana vecmāmiņa, noskatījusies šo operu vēl pirmskara Latvijas laikos, saviem bērniem deva vārdus Indulis un Ārija. Es biju parādā saviem senčiem zināt šo stāstu, bet ilgi dzīvojot ārzemēs, tā arī nekad nebija izdevies. Vakar cerēju iegūt apgaismību. Murgs, murgs murgs. Parodija!!!
    Pirmā mūzika un kustības man atgādinàja japāņu kareivjus, kas sit paši sev vispirms, kastes, kas bija uzmauktas virsū aktieriem, arī. Tad garie koki viņu rokās iedegās lampiņās, pa vidu nē, tas atgādināja zvaigžņu karus. Es gaidīju, kad beidzot sāks runāt.
    Tas nebija balets, vai opera, pat ne teātris!
    Būtu man tas zināms bijis, nebūtu gājuši. Abi sēdējām un gaidījām pārtraukumu, lai aizietu. Pārtraukuma nebija. Beigās redzējām krišnaīdu gājienu un dziedāja arī indiskā stilā.
    Tā arī joprojām neko nezinu par šo stāstu. Teātrī bija stāsts kā afiša, nospriedàm nelasīt, lai būtu interesanti skatīties.
    Tas bija jāafišē: kustību teātris, nevis iekavās maziem burtiņiem versija bez vārdiem. Aiz garlaicības izrādes laikā izrēķinājām ienākumus. 1004 sēdvietas bija praktiski gandrīz aizņemtas. Biļete maksāja 20€. Tuvu pie 20 000 € par nepilnām 1h 45min. Izrāde sākās ar 5min nokavēšanos. Pat dejas māksla nebija laba. Saraustītas, asas, brutālas kustības. Režisora murgs. Dejotāji bija profesionāļi gan un noteikti varēja arī modernajā stilā no sevis daudz vairāk parādīt. Kad viss beidzās vēl neviens neapplaudēja, tad daži iesāka un pievienojās vēl. Applausi bija klusi un pàrlaižot acis pāri zālei izrādījās, ka vismaz viena trešdaļa neapplaudēja vispār. Tad nāca klanīties aktieri un tik tad kļuva skaļāk. Liela daļa aiz pieklājības, aiz nezināšanas. Tā vien likās, ka seriālu publikai liec priekšā jo abstraktāk un murgaināk, jo labāk.
    Murgs, internacionāls un intergalaktisks mistrojums, daudzas dekorācijas un elementi neklausīja. Nulle saprasts stāsts tiem, kas to nezin. Deju un kustību izrāde par ne par ko konkrētu.

  39. Vineta & Jānis says:

    Vēl kas, brīžiem mūzika bija tik spiedzoša, ka reizes 3 bija jātur ciet ausis!! Tad vēl, kreisajā un labajā pusē 2as trešdaļas uz augšu varēja skaisti nopētīt teātra tehniku. Tas bija tik neglīti. Tas traucēja visām dekorācijām. Un vēl- apģērbs arī bija murgains, kā mūsdienīgi pediņās jaunieši to nēsā. Bikšu starpa starp ceļiem karājas, škiet gada garumā piekakāta un vairs vietas nav. Tam pirmajam aktierim uz skatuves jo sevišķi.
    Nekad neesam bijuši teātra lielie cienītāji, vairāk patīk dejas un mūzika, bet tas nebija teātris nevienā acī!!!!

  40. Līrs says:

    Vineta un Jānis, atslēgas vārdi (c) Nekad neesam bijuši teātra lielie cienītāji.
    Sēdiet-ka labāk mājās, lai pēc izrādēm tik gari penteri nav jādrukā 😀
    Un kas būtu tā “neglītā teātra tehnika”? Nebija krāsaina un ar Swarovski? 😀
    vispār apbrīnojami-izlasa, ka versija bez vārdiem, bet gaida, kad sāk runāt un pārtraukums arī nav, vinčuku nevar iešaut, vot skāde 😀
    Sen tā nebiju smējiēs, piedošanu 😀

  41. Dace says:

    Jāatzīst, ka LT ir vispārsteidzošākais teātris. Fundamentāla, virtuoza un saviļņojoša izrāde, paldies 🙂

  42. Anna says:

    Liepājnieki, ģeniāli! Nav pat kam iebilst, tik labi un perfekti nostrādāts! Ne velti Rīga dailē Jums kājās piecēlās! Gaidām atkal!
    Nelasiet Vinetu un Jāni, nav tā vērts.

  43. Vineta & Jānis says:

    Tam, kurš sevi dēvē par Līrs:
    Iziesim cauri secīgi. Teātra lielie cienītāji… tātad jūsuprāt uz teātri drīkst doties tikai tie, kas pērk teātra abonementus un tie, kas teātri apmeklē vismaz reizi mēnesī? Bet tādiem kā mums, kas reizi pa 3 gadiem aiziet, esot jāsēž mājās?
    Smejaties par citiem, bet šī jūsu “loģika” runā pati par sevi 🙂
    Ne mēs te vienīgie nokritizējām tik radikāli, pamēģiniet pasmieties arī par pārējiem 😉
    Vai komentāru garums šeit vai citur ir ar likumu noteikts, cik gari vai īsi drīkst rakstīt un cik nē ;)))
    neglīta teātra tehnika ir aparatūra, iekārtas modernas, striķi, stiprinājumi utml., proti, aizkulises, kas skatītājiem nav jārāda, jo nepieder pie dekorācijas. Bet izklausās, ka pats/ pati neesat bijis/-usi uz šo izrādi, ja neredzējāt to. Vai arī neesat vērīgs cilvēks. Bet, ja jums kas glīts asociējas ar krāsains un Swarovski, tad komentāri ir lieki :))
    Izrādes biļetes bija dāvana vienam no mums un to, ka tā ir bezvārdu versija izlasījām iekavās maziem burtiem prom ejot. Bet izrādi atklājām braucot garām pa Brīvības ielu. Vai arī kaut kāds grēks Ms.Līrs??? ;)))
    jūsu valoda ir piesārņota ar žargonu un rusificismiem, piem., krievu “vot”- kas automātiski uzrāda autora līmeni
    Ja jums pārtraukums asociējas ar “vinčuka iešaušanu”, tad tas tikai apstiprina viedokli par rakstītāja līmeni. Piedevām arī šeit pierādījāt savu vērīguma neesamību. Mēs skaidri un gaiši izklāstījām aspektus un nevis “vinčuku” gaidījām, bet gan pieklājīgu iespēju doties prom, lai nevienu neaizvainotu. (Piedodiet, alkoholu nelietojam vispār)
    Jūs nelasījāt mūsu objektīvo novērtējumu par mākslinieku spējām.
    Izklausās, ka pats/ pati sēžat mājās un to vien tik darāt, kā “iešaujat vinčuku” :)))
    Jūsu teiktajā nebija nekā analītiska vai argumentējoša, tikai plikas un tukšas emocijas bez seguma un pārskata pār lietas būtību!
    Tagad varat turpināt ar savu “vinčuku”, jo rakstīšana acīmredzami nav jūsu stiprā puse ;))))))))))))))

  44. Vineta & Jānis says:

    Tam, kurš sevi dēvē par Līrs: parasti tāda bezargumentatīva izteikšanās un cenšanās tukši otru aizskart liecina par to, ka ir trāpīts uz varžacīm. Svešam no malas drīzāk nē, bet gan …. 😉 aiz pieklājības noklusēsim :))

  45. Vineta & Jānis says:

    Līrs saka:

    2015. gada 15. augusts 11.02

    …. Sēdiet-ka labāk mājās, ….
    Un te, šajā teikumā krievs līrs sevi nodeva ….
    Siģiķe ka (vi) lučše doma …

    Latviski tā vis nesaka, plus vēl tādā vietā domuzīmi neliek.

    Tagad lai līrs parāda kā pasmiesies par pārējiem, kas kritizēja 😉

    Lasot kritizētāju rakstīto, noprotam, ka darbu samistroja krievi, tāpēc arī bija visu laiku, ka kāds ir paņirgājies gan par Raini, gan par latviešu vēsturi, gan latviešiem pašiem.
    Mana māte Ārija, kurai vārds dots tika saskaņā ar šo lugu, tāpat viņas brālim Indulim, mums pārnākot no teātra, bija ļoti apmierināta ar mūsu kritiku, jo bija tv paspējusi redzēt reklāmu izrādei. Arī viņa bija šokā par to, kā var tik banāli parādīt tik dziļas un senas vērtības un jūtas….

  46. Vineta & Jānis says:

    Drīzāk izklausās, ka tie, kam izrāde un sniegums patika, meklē jaunus mākslas izpausmes veidus, nevis gribēja tieši šo lugu noskatīties tās satura pēc.

  47. Dace says:

    … un vēl vēlējos piebilst, ka “Indulis un Ārija” ir ļoti skaista, vizuāli izsmalcināta un dziļa satura pilna izrāde. Novēlu jums visiem radošus panākumus un brauciet uz Rīgu biežāk!

  48. :):):):) says:

    Naftalīna piesūcies mietpilsonis pārsvarā ir agresīvs un te ir pierādījums 🙂

  49. īgnā tante says:

    Šodien palasīju twitteri ar atsauksmēm par izrādi un nolēmu vēl ieklejot šajā mājas lapā. Palasīju analītisko, loģisko un alkoholu nedzerošo vienreiz trijos gados teātri apmeklējošo V@J komentārus – nu goda vārds, apsmējos, labi, ka no krēsla nenokritu 😀 Varējāt vēl tabulu ievietot ar teātra inventāra uzskaitījumu, kas nepatika un kāpēc. Žēl sametās Jūsu mammu Āriju un onkuli Induli.
    Labāk ieturiet pauzīti un teātrī iegriežaties vēl pēc gadiem pieciem – varēsiet kādas pāris A4 formāta lapas sarakstīt un te piekabināt, bet tad gan ar tabulām un Power Point prezentāciju, lūdzu.

  50. Viesturs Tamuzs ‏@viesturstamuzs
    Izcili aktieri, mūzika, scenogrāfija, režija – pasaules līmeņa izrāde Indulis un Ārija Liepājas teātrī!

  51. Savāda un ļoti skaista izrāde, izcila pēcgarša. Rainis nebija velti gaidījis pēdējos piecdesmit gadus līdz šādam iestudējumam!:) Paldies par viesizrādi Rēzeknē!

  52. Īgnā Tante:
    2017.gada 16.marta Kultūras Dienā intervija ar izrādes režisoru Sergeju Zemļanski, kurš šobrīd pie mums iestudē Gogoļa Precības un pie reizes noskatījies savu garabērnu, un novērtējis ļoti pozitīvi – beidzot aktieri saprotot savu misiju uz skatuves šajā iestudējumā, beidzot esot izlauzusies izrādes dvēsele un izrāde elpo. Bija liels prieks šo atzinumu lasīt, jo cik biju dzirdējusi S.Zemļanskis esot ļoti prasīgs un pat negants, ja kaut as nav pēc viņa prāta. Mana pieticīgajā uztverē izrāde jau bija izcila no sākta gala, bet nu pats režisors to atzinīgi novērtējis. Kuri vēl nav redzējuši šo fantastisko izrādi – mudīgi skriet un noskatīties, jo 18.maija pēdēja izrāde un jums nekad vairs nebūs iespējas sava dzīve redzēt ko TĀDU!

Lai pievienot komentāru