Agneses Jēkabsones darbs Piafas lomā pārsteidz, sajūsmina, iedvesmo ne tikai ar talntu un meistarību [..] Mūsu priekšā ir piedzimusi jauna tipa skatuves zvaigzne, satikšanās ar viņu dod ko vairāk nekā tikai prieku par labi nospēlētu lomu, tā kļūst par skatītāja, vismaz to varu teikt par sevi, personiskās dzīves notikumu. — Silvija Radzobe (“Kultūras Diena” // “Piafa”)


LUKRĒCIJA BORDŽIJA

Bordzija-150x150_izraadeViktors Igo
LAIKMETĪGA MELODRĀMA
Režisors- Dž.Dž.Džilindžers

Franču romantisma autora Viktora Igo melodrāma „Lukrēcija Bordžija” (1833) ir šaušalīgi fascinējošs stāsts par vēstures visintriģējošāko un valdzinošāko sievieti. Tāpēc, ka par šo femme fatale ir zināms tik maz, viņas vārdu apvij tumšu noslēpumu aura, baumas par neskaitāmām indēšanām un slepkavībām. Bet kas notiek tad, kad aukstasinīgās indētājas sirdī uzplaukst romantiskas jūtas?

Izrāde nominēta 2012./2013. sezonas “Spēlmaņu nakts” balvai nominācijā “Gada kustību mākslinieks” (I. Krasovska). Izrāde nominēta balvai “Kilograms Kultūras” 2. ceturkšņa balsojumā!

Izrāde nominēta raidījuma “100g kultūras” balvai “Kilograms kultūras 2013” nominācijā “Teātris” (izrāde uzvarējusi 2. ceturkšņa balsojumā)!

Lukrēcija Bordžija – pāvesta Aleksandra VI ārlaulības meita – tiek saukta par vienu no noslēpumainākajām sievietēm pasaules vēsturē. Vēl tagad vēsturnieki lauž šķēpus, kas īsti bija Lukrēcija – nežēlīga slepkava, kura noindēja visus, kas stājās viņas ceļā, ieberot vīnā saindētu pulverīti no gredzena, kas rotāja viņas pirkstu vai nepatiesi savas dzimtas grēkos apvainota jauna sieviete, kura ārkārtīgi mīlēja mākslu un ir sekmējusi kultūras uzplaukumu Renesanses Itālijā.

Lomās:
Donna Lukrēcija Bordžija – Signe Ruicēna
Dons Alfonso d’Este – Kaspars Gods
Džennaro – Mārtiņš Kalita
Gubeta – Egons Dombrovskis
Mafio Orsīni – Edgars Ozoliņš
Džepo Livereto – Gatis Maliks
Dons Apostolo Gazella – Sandis Pēcis
Askānio Petruči – Rolands Beķeris
Oloferno Vitelloco – Viktors Ellers
Rustidžello – Kaspars Kārkliņš
Princese Alise – Agnese Jēkabsone
Jaunas un elegantas dāmas – Everita Pjata, Anete Berķe, Ilze Būde, Laura Jeruma, Ilze Jura

Scenogrāfs – Kristians Brekte
Kostīmu māksliniece – Ilze Vītoliņa
Horeogrāfe – Inga Krasovska
Gaismu mākslinieks – Mārtiņš Feldmanis
Tulkojusi Evita Mamaja

Pirmizrāde 2013. gada 19. aprīlī

ATSAUKSMES par izrādi:
Džilindžera Lukrēcija un trusītis cilindrā – Līvijas Dūmiņas recenzija laikraksta, “Neatkarīgā”
Sieviešu kārtas Kaligula un krievu ballīte – Teātru ābolu ķocis laikrakstā “Kultūras Diena”
Jūtu un jutekliskuma dzelmēs – Ilzes Kļaviņas recenzija laikrakstam “Kultūrzīmes”
Džilindžeriskās spēles ar Lukrēciju – Normunda Akota recenzija portālam Delfi
Foršā princese Alise – Ditas Eglītes pārdomas www.journal.dance.lv

Foto – Ziedonis Safronovs

  1. sms says:

    Vai Džilindžers ir pavisam pārvācies uz Liepāju ?

  2. Ārčijs says:

    Kādreiz lasīju,ka Džilindžers Liepājā taisa labākas izrādes kā Rīgā….pēc Bordžijas un iepriekšējā veikuma jāsaka,ka arī Liepājā ir ienācis Dailes glamūrs.Daudzi pukstēja pēc Stavangeras,bet kas šis ir par ārprātu?Kādēļ ir jārāda visiem tas,ka režisors ir nogribējies.tikai sekss un sekss.gribas kļut rupjam,bet stāvēšu tam pāri.

    Režisors šķiet ir gribējis izcelt Signi,bet viņš viņu ir pametis zem tanka.Meitenei jāspiež ārā kaut kas,kam nav dots pamatojums.Kur ir izstrādājums,kur kulminācija un atrisinājums.Tāds lēts pakaļdarinājums Romeo un Džuljetas beigām.Igo būtu ļoti vīlies.Kā nav kauna izmantot šī ģeneālā rakstnieka vārdu.

    Es laikam vairs neko nesaprotu,bet tas bija koncerts ar dejām.

    Teātra mākslinieciskā padome,acīmredzot,ņem pretī visu,ko Dailes mākslinieciskais vadītājs liek priekšā.
    Varbūt sāksiet domāt par kvalitāti?Saņemat pilsētnieku dotāciju,bet drīz viņi kādu sitīs krustā,ja tā turpināsies.

    Paldies aktieriem,gaismu māksliniekam,tērpu māksliniekam un horeogrāfei.

    Ar lielu cerību un ticību Džilindžeram gaidu no viņa virsotnes kā Hananu un Raganu.Lūdzu,zinu,ka viņš spēj!

  3. zuze says:

    Izrāde ļoti ļoti patika! Ar jūtamu Džilindžera rokrakstu, kas ļoti patīk!
    Man kārtējais pierādījums, ka zinu, ejot uz Džilindžera izrādi – būs laba!!
    Signe malacis, labi nospēlēja!

  4. Ārčijam says:

    Pasaule ir dažāda, dārgais Ārčij. Kas Tev ir murgs tas citam māksla un otrādi. Laiks visu saliek pa vietām un pat tas dažreiz kļūdās!

  5. Mākslinieciskā padome says:

    Ārčij, par draudiem saukt pie atbildības! Esi uzmanīgs!

  6. Ārčijs says:

    Mākslas uzdevums jau saknē ir rosināt diskusijas un izglītot!

    Ja kādam nepatika mans iepriekšējais komentārs,tad atvainojiet,bet atbildot uz manu provokāciju tikai paši pierādāt,ka neesat labāki par mani;)

    Neiespringstam un baudam pavasari!

  7. Maija Kalniņa says:

    Es gribu pateikt milzumlielu paldies pa vēl vienu spēcīgu izrādi Liepājas teātra repertuārā. Tā patiesi ir spoža. Jā! Arī vizuāli, protams. Fantastisks kostīmu mākslinieces darbs, lieliska scenogrāfija un jaudīgas dejas… Neapšaubāms vairāku Meistaru kopdarbs, sakausēts vienā veselumā.
    Aktieri – viens par visiem un visi par vienu! Mani aplausi no visas sirds.

    Neapšaubāmi izrādes vēl viens spēcīgs “dalībnieks” ir Glamūrs.
    Taču šajā gadījumā tas, manuprāt, kalpo ne tikai kā ārēja spozme.
    Izrādē tā izdevums ir būt kā labi pulētam un skaidra attēla spogulim, kurā spoguļojas šīs izrādes patiesais vēstījums.

    Acis apžilbst un cilvēks maķenīt kļūst akls. Un labi, ka tā… Ieslēdzas citas maņas, aktivizējas citas uztveres..
    Jo šis vēstījums jau arī nav acīm skatāms, bet pavisam citu cilvēka maņu lasāms…

    Un tā ir mana kā skatītāja pateicība iztrādes veidotājiem.
    Ka varu redzēt ne ar acīm, dzirdēt, ne ar ausīm…
    Ka tas, ko redzu nav tas pats, kas top man redzams.

    Tad notiek tas fantastiskais, ne ar ko citu nesajaucamais, process – ka esmu ne tikai smuki pucēts skatītājs, kurš nācis, lai mani izklaidē. Kurš nācis prasīt pakalpojumu. Es biju arī izrādes veidotājs.
    Paradoksāli? Nemaz…
    Jo tas, ka sēdēju skatītāju zālē, nenozīmēja, ka izrādē nepiedalījos.
    Piedalījos tā, ka acis asaro.
    Pasaulei teikšu, ka no spožuma.
    Kā ir patiesībā, lai paliek manā ziņā.

    Paldies!

  8. Biju pirmizrādē says:

    Ļoti patika!!!

  9. Vasilijs says:

    Pilnīgi garām. Sliktākā izrāde uz ko esmu bijis. Neliekas, ka meklējat mākslu tur kur kur viņas nav? Ceru, ka Liepājas teātrī arī ir baudāmas izrādes.

  10. Dace says:

    Lieliska izrāde postmodernisma stilā! Absolūta dekonstrukcija! Izcila aktieru saspēle, perfekti Ilzes Vītoliņas tērpi, mūzika – spēcīga,ļoti! Patika! Paldies,lai veicas iekarojot skatītāju sirdis un prātus!

  11. Biju uz izrādi says:

    Biju ar meitu sestdiena uz izrādi. Ļoti patika man un manai meitai, kura negribēja iet līdzi! Superīgs scenārijs!!! Augstā līmenī, ļoti labi aktieri spēlēja un dziedāja. Ir liepājniekiem ar ko lepoties!!! Žel, ka skatuve liekas par mazu. Mūsdienīgiem cilvēkiem jāskātas! Ar šo izrādi var ceļot pa pasauli!!!…

  12. Ilga says:

    Ļoti patika. Paldies Džilindžeram un Liepājas aktieriem…

  13. īgnā tante says:

    Izrāde kopumā ir vnk. LIELISKA, tomēr ar vienu lielu BET.
    Skatuves noformējums, kustības, tērpi, mūzika (izrādes sākums gan bija nedaudz par skaļu) un visu otrā plāna aktieru veikums ir ļoti vērts, lai izrādi skatītos. Man nebūt nekrita uz nerva slāviskie akcenti, vnk. ir jāzina zemteksti katram izpildījumam, arī dziesmām un to autoriem, kā arī par to personāžiem. Iespējams, ka programmiņā vajadzētu šo zemtekstu nelielus paskaidrojumus, jo jaunatne, kura dzimusi pēc 1990.gada, patiešām var nesaprast, bet tie, kas principiāli iestājas PRET visu slāvisko (literatūru, mentalitāti, dzīve filozofiju utt.), arī nevēlēsies neko saprast principā.
    Tā saucamā “ Slāvu nakts” bija vienkārši super, E.Dombrovskis ar savu kaukāziešu akcentu – eleganti!. Par viņa darbu izrādē – nav komentāru! Kā jūtas var nospēlēet bez vārdiem, tkai aizkūpinot cigareti – jaunatne mācieties! Es patiesi būtu vēlējusies šo pasākumu pat garāku.
    Kāpēc slāviskie motīvi? Nu ļoti vienkārši – tie Dž.Dž., cik spriežu pēc intervijām un darbiem, ir vistuvākie. Un cik daudz sapratēju būtu tad, ja režisors būtu angļu melnā humora fans? Lielākā daļa slāviskā noliedzēju, vispār neko nesaprastu, jo vienkārši to nepārzina. Misis Hiacintes Burkā seriāla pārzināšana jau neliecina, ka vispār par šo stilu ir kāda nojēga.
    Esmu konkrētā sajusmā par K.Goda tēlojumu. Pāreja uz nopietnību un atpakaļ – balvas cienīga. Bet ideja par Lemuru karaļa un viņa draudziņa (K.Kārkliņa) kopēšanu no multenes “Madagaskara” un “Madagaskaras pingvīni”, man personīgi lika no sajūsmas palēkties! Tomēr tie, kas šo multfilmu nav redzējuši, protams, līdzības neredzēs… žēl.
    Tagad par BET. Manuprāt S.Ruicēna vēl ir stipri par jaunu un bez jebkādas dzīves pieredzes, lai spētu notēlot šo traģisko kaislību plosīto sievieti zem 40. Tēlojums bezjēdzīgi samākslots un es tiešām nesaprotu, kāpēc režisors tieši šo aktrisi izvēlējies lomai – viņa pilnīgi “ krīt ārā” no kopainas un neizskatās, ka spēs tajā jebkad “ielēkt”. Glītais izskats, diemžēl, neatsver lomas smagumu. Staņislavskis, iespējams, teiktu – ну не верю! Bija tikai divas vietas, kur spēju kaut necik noticēt – “lelītes” monologs un vieta, kur K.Gods pāriet uz nopietnību un S.Ruicēnu ar savu meistarību vienkārši uz nelielu brīdi pavelk “uz augšu”.
    Diemžēl arī M.Kalita Džennaro lomā lika vilties. Iespējams, ka tas bija tikai šajā konkrētajā izrādē, bet tās n-tās pārteikšanās un to labošanas atbildīgākajos momentos… nu “uzkrita uz nerva” un traucēja. Kādu tur vispār jūtu ķīmija – vienaldzības bēdu ieleja…
    No jaunajiem aktieriem atsevišķi ļoti patika V.Ellers, nu kaut vai tāpēc, ka reti kurš aktieris ir spējīgs ticami nospēlēt piedzērušos cilvēku.
    Neskatoties uz BET, izrāde noteikti ir jāredz, kaut vai E.Dombrovska, K.Goda un V.Ellera dēļ 🙂

  14. van der Elias says:

    Bieži apmeklēju teātri, biju arī uz Lukrēciju Bordžiju, protams.

    Uzskatu, ka noskatoties šo izrādi, cilvēks nevar palikt vienaldzīgs. Lukrēcija mani aizrāva. Biju pārdzīvojumā kopā ar viņu. Visu cieņu S. Ruicēnai, mani patīkami pārsteidza. Visu cieņu arī pārējiem mākslinikiem. Iestudējuma komanda veido rezultātu. Gluži kā sportā, tikai šeit tas ir vēl spēcīgāk un tanī pat laikā emocionālāk, jo tā ir māksla.

    Pieplusojot turpinājumu pēdējam komentāram, tad jāsaka, ka laikam vērojām divas dažādas izrādes. Bet ja tomēr nē, tad droši vien jāapsveic ar to, ka esat ģēnijs, jo tikai ģēnijs var tik dimetrāli pretēji noraksturot procesu, savu subjektivitāti pasludinot par pareizu visu priekšā. Domāju, vairākums man piekritīs. Varbūt ir iezīmes, kur var piekrist, bet tas aktieru salīdzinājums šai izrādei man šķiet visai aplams. Es neko neteiktu, ja izrāde nebūtu paša acīm skatīta. Bet cik cilvēku, tik viedokļu. Dzīvojam demokrātijā.

    Visu cieņu!

  15. Artūrs says:

    Pārdzīvojumiem un emocionāli piesātināta izrāde. Kopumā izrāde veiksmīgi izdevusies! Pēc izrādes noskatīšanās ļoti daudz pārdomu!

  16. agita says:

    Jaunie tā atdodas skatuvei, ka nepatika nav iespējama. Nu jau teātri bez viņiem nevaru iedomāties. Aktieri atkal pārsteidz un Lukrēcija ļoti, ļoti… viņa burtiski magnetizē un piebur pie sevis. Jūtas, naids, kaisle, mīlestība- viss tik dziļi un īsti! Paldies, vēl šodien esmu emocijās.

  17. signija says:

    Izrāde laba, patika. Vienīgais vājais punkts – Signe Ruicēna, galvenās lomas atveidotāja. Ļaunās epizodes viņai padodas labi, bet viss pārējais… nenoticēju! Ja Kučinska būtu mazliet jaunāka vai Kalita mazliet vecāks – lūk ideālais pāris galvenajām lomām – iznestu perfekti! Tā, ka Signei ar izskatu vien šai lomai ir par maz.

  18. Iluta says:

    Gods izrādē ir fantastisks – tās meistarīgās pārejas no āksta uz nopietnību – ģeniāli!
    Piekrītu komentāriem, ka Ruicēna ar izskatu vien lomu neiznes, kliedzoši trūkst profesionalitātes. Bet nav jau Liepājas teātrī alternatīvas, kam šī loma derētu šobrīd. Kopumā.

  19. ... says:

    Fascinējošs un izjusts galvenās varones sniegums. Ne tikai skaistums, bet talants apvienots ar prātu, harismu un personību. Milzīgs paldies par lielisko izrādi!

  20. Aija says:

    Paldies par šo izrādi. Paldies aktieriem. Ļoti emocionāla un patiesa.

  21. Badžo says:

    Labvakr.
    Par izrādi- tērpi, dziesmas, gaismas un monologi, kas aizrauj sev līdz un liek dziļi aizdomāties- Satriecoši.
    Paldies Dž.Dž.
    Šī izrāde ar skaisto un talantīgo S.Ruicēnu priekšgalā ir liels bonuss Liepajas Teātra kabatā. Bauda acīm un ausīm visas izrādes garumā…
    Paldies!

  22. uldis says:

    Kaligula- sieviete. Signei Ruicēnai Bravo! Izrādē katrs viņas vārds un žests ir trāpīts mērķī. Arī pārējie jaudīgi un iespaidīgi- paldies par vakaru!

  23. LLL says:

    pēc Rīgas viesizrādes noskatīšanās palasīju šos komentārus un – cik ārkārtīgi dīvaina sajūta izlasīt 2013.g. 20.maijā rakstīto Īgnās tantes tekstu un secināt – gluži manas domas! Ja nu vienīgi , izņemot par tiem Madagaskaras pingvīniem, kurus nepazīstu un – šis moments tikai piepulcējās pie tiem – “ok, tas ir Džilindžers”:)
    Bet nožēlojami ir tas, ka pa šo pusotru gadu nav mainījies NEKAS Ruicēnas un Kalitas sniegumā – ne dikcija, ne kaut jel kādas dzīves pieredzes parādīšanās vienai, nedz pārteikšanās pazušana un tēla jēga otram…
    p.s. Dombrovska tēls bija vienīgais, kura spēku un emocijas varēja sajust pat 16.rindā.

  24. Linda L. says:

    Ak, nabaga Ifigēnija… nē, Aurēlija…..nu, nē taču!!!..Bordžija! kā indēji, galināji un varoji TU, tā tevi izvaroja un nogalināja Liepajas teātrī 2014. gadā. Atriebība cauri laikmetiem, karmas izpirkšana. Kaut kādam sodam taču ir jābūt…..
    Joprojām brīnos par DžDž, kā viņš pamanās radīt tiešām ģeniālus darbus kā Hananu, pirms tam Killera dienasgrāmatu…un kā pieļauj, ka dzemdējas …infantilisms. Šī izrāde palika atmiņā ( bet PALIKA!!!) ar augstākās pilotāžas darbiem Dombrovska un Goda izpildījumā( ja godīgi, man bija viņus žēl, jo varēja redzēt ar neapbruņotu aci, cik ļoti abi pūlējušies, lai vismas NEDAUDZ šo izrādi izvilktu) , ar milzīgu pretpolu – visi pārējie.
    Bezjēdzība. Arī krievu naktij. Gari stiepts, bezjēdzīgs bezpriģels bez seguma. Pliks. Tieši tāpēc arī palika atmiņā. Kā ķeksis, lai saprastu, kas ir tālākais punkts, kuru nekad vairs nevēlos redzēt visādi citādi lieliskajā Liepājas teātra kolektīva radošajā darbā.

  1. Šim rakstam vēl nav nevienas atsauces.

Lai pievienot komentāru