Nedomājiet, ka izrāde ir drūmas nolemtības pilna – jāsmejas ir daudz, taču smiekli ir tādi – mazlietiņ ar pārmetumiem par savu spurgšanu un iekšēju nokaunēšanos aizdarīti. Jo tas, ko redzam, patiesībā nav smieklīgi. Bet citādi jau to skatīties būtu nebaudāmi, un Konstantīns Bogomolovs, kurš lieliski pārvalda traģikomisko nošu vijumu, to labi zina. — Līvija Dūmiņa (“Neatkarīgā” / “Stavangera”)


MĒNESIS UZ LAUKIEM

Mēnesis uz laukiem (4)Ivans Turgeņevs
komēdija
Režisors – Konstantīns Bogomolovs

Režisors K. Bogomolovs atgriezies Liepājas teātrī, lai iestudētu 19. gs. krievu klasiķa I. Turgeņeva lugu, taču viņš nemēģinās rekonstruēt 19. gs. krievu muižnieku dzīvi. Režisors kopā ar aktieriem mēģinās iegrimt mūžīgi dzīvajā un pārlaicīgajā cilvēku psiholoģijā; viņus interesēs cilvēka mijietekme ar paša ķermeni, konflikti un pievilkšanās spēks starp sievišķo un vīrišķo, miesas novīšana un pretošanās tai, kā arī mīlestības dvēsele un fizioloģija.

Par Natālijas Petrovnas lomas atveidojumu aktrise Inese Kučinska nominēta 2015./2016. gada “Spēlmaņu nakts” balvai nominācijā “Gada aktrise”. Par Veročkas lomas atveidojumu Kaspars Kārkliņš un Rakitina lomas atveidojumu Gatis Maliks nominēti 2015./2016. gada “Spēlmaņu nakts” balvai nominācijā “Gada aktieris otrā plāna lomā”!

Lomās:
Natālija Petrovna – Inese Kučinska
Mihailo Aleksandrovičs Rakitins – Gatis Maliks
Aleksejs Nikolajevičs Beļajevs – Sandis Pēcis
Veročka – Kaspars Kārkliņš

Scenogrāfe un kostīmu māksliniece – Larisa Lomakina
Gaismu mākslinieks – Mārtiņš Feldmanis
No krievu valodas tulkojis Leons Briedis

Izrādē tiek izmantota elektroniskā cigarete!

Pirmizrāde 2016. gada 27. maijā

ATSAUKSMES PAR IZRĀDI:
Bogomolova klusuma skaņa – Valdas Čakares recenzija laikrakstā “Kultūrzīmes”
Veročka veltīgi krāsoja lūpas – Ata Rozentāla recenzija laikrakstā “Kultūras Diena”
Bogomolovs uz laukiem – Vēsmas Lēvaldes recenzija laikrakstā “Kultūras Pulss”

 

Ziedoņa Safronova foto

 

 

  1. Esmu jautrā noskaņojumā atgriezusies no pirmizrādes „Mēnesis uz laukiem” (pareizāk, „Stunda skolas klasē”). Tik uzjautrinoši neesmu jutusies ne pēc vienas teātra izrādes. Šī bija pirmā reize, kad labāk izvēlējos vērot zālē notiekošo, jo tas bija nesalīdzināmi interesantāk par „dižo neko” uz skatuves…

    Tad nu tā. Tā kā sēdēju 6.rindā, tad vērot gan varēju tikai to, kas notika priekšējās piecās rindās vai blakus, bet arī tas bija gana interesanti. Pieļauju, ka man aiz muguras risinājās vēl daudz aizraujošāki notikumi! 5.rindā pa labi no manis kāda visā valstī labi zināma sabiedrības dāma no Rīgas jau no paša izrādes sākuma nepārtraukti cīnījās ar miegu un centās par visu varu noturēt vaļā acis. Žēl, ka man līdzi nebija sērkociņu, būtu pasniegusi, lai iesprauž starp plakstiņiem-nebūtu jāmokās ar vaļā noturēšanu. 😀 Viņai blakus sēdošā draudzene nepārtraukti bakstīja viedtālruni un rādīja citai blakus sēdētājai dažādus foto, kurus, protams, redzēju arī es, jo sēdēju tieši aiz muguras. Katrā ziņā tas noteikti bija interesantāk par to, kas notika uz skatuves, ja tur vispār kaut kas notika… Pēc viedtālruņa nolikšanas tā pati sieviete, izmantojot izdevību un laiku, uzkrāsoja lūpas. Kāda cita skatītāja pa kreisi, veiksmīgi iekārtojoties krēslā un atgāžot galvu pret krēsla atzveltni, mierīgi gulēja. Labi, ka viens no 4 aktieriem nometa uz grīdas krēslu, jo tad minētā Rīgas kundze, kas cīnījās ar miegu (domājams, arī vairums skatītāju bija tuvu miegam) vismaz pamodās. Skatītājiem paveicās, ka man blakus sēdošais kungs gulēdams nekrāca. Bet varbūt tieši žēl, jo tad jautrība būtu daudz lielāka, jo nosaukt to, kas „nenotika” uz skatuves par komēdiju (kā afišā rakstīts) nevarēja… Otrajā rindā kāds večuks aktīvi masēja savu kaklu, bet ložā sēdošais vīrietis centās kaut ko saskatīt zāles griestos. Man blakus sēdoša sieviete aktīvi revidēja savas somiņas saturu, bet mans vīrs knapi valdīja smieklus, redzot to, kas notika zālē…

    Tā kā nopietni par šo farsu runāt nevaru, tad dažos vārdos varu tikai pateikt, ka režijas tur nebija vispār. Ceru, ka režisora honorārs bija tikai simbolisks. 🙂 Septembrī tika paziņots, ka izrāde „Mēnesis uz laukiem” tiek pārcelta uz maiju, jo Bogomolovam esot vajadzīgs laiks, lai kārtīgi sagatavotos tik vērienīgam klasikas (Turgeņeva luga „Mēnesis uz laukiem”) iestudējumam. Tad nu varu apgalvot, ka šim pārpratumam pat režija nebija nepieciešama, jo tur tās vispār nebija!!!!! Turgeņeva nebija, klasikas nebija, aktierspēles nebija, jūtu nebija, nebija NEKĀ!!!!!!!!!!!!!!!!! Scenogrāfija arī nebija vajadzīga, jo darbība nenorisinās 19.gs.krievu muižā, bet mūsdienu skolas klasē, kurā pietika ielikt dažus solus. Aktieri pat necentās, jo centība nebija nepieciešama… Būtu tikai lieliski, ja Laukšteina kungs atkal būtu palūdzis Džilindžeru izlīdzēt un steigā, aizlāpot caurumu repertuārā, aizstāt šo „neklasiku” ar vienalga ko. Jebkura Džiļa sliktākā un sasteigtākā izrāde būtu labāka par šo… Pat Kaspara Kārkliņa iejušanās 17 gadīgas plikpaurainas meitenes lomā neglāba neko…

    Izlasīju teātra mājaslapā rakstīto, ka režisors „mēģinās iegrimt mūžīgi dzīvajā un pārlaicīgajā cilvēku psiholoģijā; viņus interesēs cilvēka mijietekme ar paša ķermeni, konflikti un pievilkšanās spēks starp sievišķo un vīrišķo, miesas novīšana un pretošanās tai, kā arī mīlestības dvēsele un fizioloģija”. Es labprāt uzsauktu šampanieti tam cilvēkam, kurš šo aprakstu safrabicēja, jo pilnīgi nekā no tā izrādē (o, nē, nosaukt to par izrādi būtu pārāk pagodinoši!!) nebija. Es patiešām jutu līdzi aktieriem, kas kaut kā centās to murgu pabeigt. Lieki piebilst, ka pēc izrādes uz skatuves neiznāca neviens no radošās komandas, kā tas ir ieraksts. Paklanījās tikai aktieri, bet skatītāji aplaudēja aiz laimes, ka 1 stundu un 20 minūtes garais NEKAS bija beidzies. Domāju, ka režisors ar nodomu šo garadarbu veidojis 1 cēlienā, jo 2.cēlienā zāle būtu tukša…

    Iesaku uz šo NEKO aiziet tiem, kas vēlas pārliecināties par manu vārdu atbilstību vai neatbilstību patiesībai. Pārējiem iesaku darīt jebko citu – tas noteikti būs lietderīgāk nekā skatīties Bogomolova „Mēnesi uz laukiem” (piedodiet, „Stundu skolas klasē”).
    Bogomolova kungs, mans mīļais Liepājas teātris bija pelnījis lielisku klasikas izrādi ar izcilu Jūsu režiju! Jūsu talanta cienītāji gaida to no Jums kādā no nākošajām sezonām!  Bet šo uzskatīsim par neizdevušos joku.  🙂

  2. Andersones kundze vai jaunkundze.

    Man prieks,ka Jums notika pašai sava izrāde starp rindām! Šajā stāstā pietrūkst tikai viena,lai tas būtu izcils…DEGUNA rubinātājs!!! Varbūt negribējāt sevi izcelt un pati tā bijāt?
    Šis nebija NEKAS,tik mirklis iss vien garām ejot 🙂
    Nākamreiz sazinaties ar mani Facebook,es nopirkšu jums biļeti uz basketbola spēli. Tur būs emocijas,sviedri…vismaz KAUT KAS!!!

  3. Cienījamais Māri Zilmani!

    Prieks, ka vismaz kādam izrāde patika, jo, ātrumā aptaujājot aptuveni 15 paziņas, ko sastapu pirmizrādē, neatradu nevienu, kas par šo darbu būtu sajūsmā. Tikai ļoti žēl, ka nevēlējāties vai nemācējāt savu viedokli argumentēt un paskaidrot, kas tieši Jums patika. Es parasti, komentējot teātra izrādes, mēģinu pamatot, kas un kāpēc man likās interesants un aizraujošs vai arī neizdevies (skatīt manus iepriekšējos komentārus par citām Liepājas teātra izrādēm).

    Biļeti uz basketbola spēli (12.jūnijā) esmu jau nopirkusi, tieši tāpat kā uz Kristīnes Opolais koncertu 30.septembrī Lielajā dzintarā u.c. Tāpēc Jūsu pakalpojumi man nebūs nepieciešami.

    Taču pagaidām ieteiktu Jums apgūt prasmi runāt par lietas būtību, iemācīties argumentēti pamatot savu viedokli vismaz par konkrēto teātra izrādi, kā arī rakstīt latviešu valodā bez kļūdām un paaugstināt savu inteliģences līmeni attieksmē pret sievieti.

    Ar cieņu
    Romija Andersones kundze (neesat vērīgi izlasījis manu komentāru, jo tur pieminēju savu vīru)

  4. Es negribēju aizvainot Jūs un Jūsu “argumentēto viedokli”,bet ir reizes,kad nevajag labāk neko komentēt,jo visiem nav interesanti lasīt garlaikotu cilvēku aprakstus. Tā ir necieņa pret citu darīto darbu,lai kāds tas Jums arī šķistu. Labāk neko vairāk neteikšu,jo pieminējāt savu vīru…esmu sabijies?

  5. Esmu loti pateicīgs par viedokļiem,kas šeit tie ierakstīti, jo te nav anonimas samazgas, bet līdzdalība teātra ceļam. Paldies Jums visiem par ieinteresētību tajā un palīdzību, jo kļūdīties var arī vislabākie abās rampas pusēs. Galvenais civilizācijas ieguvums – mēs sarunājamies un tādēļ nāciet uz kārtējo atklāto domu apmaiņu teātrī par teātri 6.jūnijā 6.pēcpustdienā. Uz tikšanos, visi labie teātra atbalstītāji un baudītāji!
    Herberts Laukšteins

  6. Tas ir Bogomolovs!! Dažreiz apbrīnoju teātra apmeklētājus, kas, acīmredzot, bieži vien absolūti nenojauš, uz kādu izrādi ir ieradušies. Režisora uzvārds jau visu izsaka. Esmu redzējusi 3 šī režisora iestudējumus un tie visi ir ārkārtīgi līdzīgi. Uz šo (“Mēnesis uz laukiem”) vēl neesmu bijusi, bet iešu un iešu sagatavojusies gan žāvām blakus krēslos, gan piktiem pensionāriem, kas, purpinot zem deguna un aizcērtot aiz sevis durvis, pamet zāli cēliena vidū.

  7. Skatījos, ļoti patika, izcili aktieru darbi, ģeniāls režisors. Luga ļoti lakoniska un precīza, viss pārdomāts līdz sīkumam. Par Turgeņevu … man tieši bija interesanti redzēt, ko režisors ir izdabūjis no šīs klasiskās lugas. Man iznākums likās saistošs.

  8. Man patika.Nesaprotu tikai-kapec komedija?Nekas tur ipaši smiekligs nebija.Drama,dzive.Paldies režisoram un aktieriem!

  9. Skatiitaajs says:

    Nu ko nozīmē patētiskais sauciens: “Tas ir Bogomolovs!!”. It kā tas kaut ko izteiktu vai garantētu. Pēc debijas Liepājas teātrī ar “Stavangeru” skatītāji ar aizturētu elpu gaidīja nākošo tikšanos ar Bogomolovu un dabūja kaku uz skatuves. Cik pirmā bija inovatīva, tik otrā vecas anekdotes un redzēti štampi. Šī izrāde ir tieši pa vidu abiem iepriekšējiem režisora darbiem Liepājas teātrī. To, ka mums ir izcili aktieri, nezina tikai tas, kurš uz teātri neiet, bet nosaukt šīs izrādes režiju par ģeniālu ir, manuprāt, nu stipri pārspīlēti. Visprecīzāk izrādi ir komentējis Gintaras – patika, bet kāpēc rakstīts, ka tā ir komēdija?

  10. Patika ļooooti!!! Tā ir liela māksla tik īsā laika periodā pateikt tik daudz! Aktierspēle- perfekta! Paldies režisoram, paldies aktieriem!!! Stilīgi, pārsteidzoši, neparasti! Izcila izrāde!

  1. Šim rakstam vēl nav nevienas atsauces.

Lai pievienot komentāru