Bogomolova nesaudzīgā ironija un spēlēšanās ar ikdienības un banalitātes zīmēm spēj norādīt uz komisko aspektu darbības personu tīši sapiņķerētajās attiecībās. Bet ne tikai. Līdzīgi kā klusuma skaņa, tā spēj norādīt arī uz nepasakāmo – nostalģiju pēc jūtām, kuras pagurušajiem skolmeistariem nav spēka saņemt. — Valda Čakare (“Kultūrzīmes” / “Mēnesis uz laukiem”)


Paradīze

Pardize_mazaĻubova Gruzinova
TRAĢIKOMĒDIJA
Režisors – Dž.Dž.Džilindžers

Dievs radīja Ādamu un Ievu, taču Ieva ļāvās čūskas kārdinājumam, baudīja aizliegto ābolu, izpelnījās Dieva dusmas, līdz viņš padzina abus no Ēdenes dārza…
Cerot, ka viņu kļūdas netiks atkārtotas, Dievs radīja jaunu Ādamu un Ievu, kuri joprojām mīt Paradīzē, taču turpat mīt arī kritušais eņģelis Lucers, kurš nepārtraukti kārdina Ievu… Vai Ieva spēs pretoties kārdinājumam?

Lomās:
Dievs – Kaspars Gods
Lucifers – Edgars Pujāts
Ieva – Samira Adgezalova
Ādams – Edgars Ozoliņš
Kains – Viktors Ellers
Ābels – Sandis Pēcis
Eņģeļi – Liene Grava un Rūdolfs Gediņš

Kostīmu māksliniece – Ilze Vītoliņa
Horeogrāfe – Liene Grava
Gaismu mākslinieks – Mārtiņš Feldmanis
No krievu valodas tulkojusi Evita Mamaja

Pirmizrāde 2015. gada 13. martā

Foto – Ziedonis Safronovs

  1. Artūrs says:

    Nepatika jauniestudējums. Par garu, garlaicīgu un mistisks izrādes saturs. Īsti skaidrs nebija izrādes nobeigums.

  2. mudzis says:

    Jāāāā, šis atkal nav “pa vienkāršo”. Noteikti BŪS kādas balvas…Pēc laiciņa būs jāskatās vēl. Lieliskie Enģelīši un Ieva.

  3. saulite says:

    Pujātam vislielākais žetons! Citādi gribas domāt – ZELTA PODS (krāšņa mistika vairāk nekas,bet te atkal – fantāzijas…
    Atklāti sakot, gribas kaut ko cilvēciski skaistu,kādu Arbuzova lugu,bez lamām un totālās modernizācijas!

  4. Agnese says:

    Izrāde vāja. Režija varēja būt ievērojami labāka. It kā lugā skartās tēmas ārkārtīgi nopietnas un šobrīd aktuālas, taču nepietiek tās nosaukt-jāprot tās mākslinieciski augstvērtīgi pasniegt. Manuprāt, Džilindžers pats nav zinājis, ko ar visu šo definēto problēmu gūzmu darīt-pasmieties vai tomēr uztvert nopietni, tāpēc izveidojis traģikomēdiju.
    Nav attaisnojusies ideja ar studentes piesaistīšanu. Diemžēl Samira Adgezalova nepārliecina, bet tieši pretēji – kaitina ar savu samāksloto tēlojumu. Inese Kučinska vai Agnese Jēkabsone izrādei būtu devušas lielāku pienesumu. Tāpat šaubos, vai bija pareizi Ievas un Ādama lomām izvēlēties gados tik jaunus aktierus. Ja viņiem bija pieauguši dēli, tad aktieru jauneklīgais izskats neradīja ticamības momentu.
    Šoreiz neveiksmīgi kostīmi. Likās, ka viss darīts pēdējā brīdī un lielā steigā. Kāpēc eņģeļiem bija vajadzīgi tik bezgaumīgi, pidžamām līdzīgi tērpi? Nepamet paviršības sajūta attieksmē pret padarīto. Arī tik dažādo žanru mūzika likās ātrumā piemeklēta.
    Eņģeļu dejas bija interesantas, taču to bija par daudz. Tā sakot, kas par daudz, tas par ļaunu. Arī pašu eņģelu gandrīz nepārtrauktā klātbūtne uz skatuves bija lieka. Piemēram, Dieva monologā eņģeļu slīdēsana no vienas skatuves malas uz otru bija traucējoša vārda tiešā nozīmē – radīja lieku fona troksni un novērsa uzmanību.
    Jāuzteic Edgars Pujāts Lucifera lomā! Kā vienmēr – bauda skatīties un klausīties! Arī Sanda Pēča tēlojums bija pārliecinošs un sevisķi trāpīgs! Režisora izvēle izraudzīties Ābela lomai Sandi attaisnojusies par visiem 100 %! Sandis – malacis! Aplausi! Tieši Pujāta un Pēča tēlojums bija šīs izrādes bonuss!
    Izrāde kopumā atgādina biezputru, kurā samests no visa pa druskai, kas bija atrodams pieliekamajā… Varbūt tiešām ir laiks uzvest augstvērtīgu klasiku un nemēģināt sarežģīt vienkāršas patiesības?

  5. skatītāja says:

    Superīga izrāde!! Autore- ar labu humora izjūtu!! Katrs vārds -kā naglai uz galvas, ģeniāli!!’ ar baudu tvēru katru vārdu!! Un Pujāts- beidzot kāda loma viņam iedota, kas dikti piestāv!! Saturs nav nekāds mistisks kā te viens otrs raksta…. acī’imredzot neko nezina no Bībeles….. Loti patika horeogrāfes darbs!!

  6. Juris Tiltiņš says:

    Šoreiz atšķirībā no iepriekšējām šīs sezonas izrādēm sajūtas un pārdomas dalītākas. Ne tik viennozīmīgi uz… urrā!!! bravo!!! Gan par lugu, gan izrādi.
    Jāpiekrīt Agnesei, ka radās sajūta par sasteigtību, ka ne līdz galam izdomāts ko un kā, ka ne līdz galam izdarīts. Daudzās jomās: režijā, scenogrāfijā, mūzikā, kustībās, aktieru izvēlē un darbā. Pietrūka man loģiskas izpratnes par… KĀPĒC!? Ar kādu mērķi? Pirmkārt, IEVA. Visu cieņu jaunajai māksliniecei, bet krita ārā no ansambļa, pietrūka vēl viņai emociju, meistarības; it sevišķi pirmajā cēlienā. Otrkārt, eņģelīši. Aktieriski, horeogrāfiski super!!! Bet loģiskās jēgas viņu biežajai būšanai maz. Nesapratu to šļūkāšanu Dieva monologa laikā. KĀDĒĻ!!!??? UN TĀ!!!???
    Bet varbūt “kājas aug” šīm lietām no lugas? Tā nebūt nav slikta. Ar drosmi uz pārpasaulīgām vērtībām skatīties un par tām runāt netradicionāli. Ar krietnu asprātības devu. Ar pēcgaršu par lielajām jebkuras dramaturģijas idejām – cīņa starp labo un ļauno, mīlestība, nodevība, piedošana – pasaulē, sabiedrībā, attiecībās, katram pašā sevī(Kains otrajā cēlienā; aplausi Elleram!). Bet man par garu likās. Jo sākās atkārtošanās. It sevišķi otrajā daļā, garajā Lucera un Dieva divspēlē. Zuda uzmanība, koncentrācija, sajūta, ka izeju no izrādes. Citi vārdi, piemēri, analoģijas, bet… doma tikko bija… ja ne tieši tāda pati, tad līdzīga.
    Varbūt Džilindžeram drosmīgākam vajadzēja būt un īsināt materiālu, iespējams nežēlīgi. Un izrāde būtu grodāka, vieglāk teātra izpausmes līdzekļiem parādāma, skaidrāka!? Vai maz piemēru pasaulē? Ibsens, Šekspīrs, Rainis utt., kuru darbi neīsinot pat nav vienā vakarā parādāmi!?
    Un nu par labo. Manā izpratnē. Vislielākie aplausi un uzslavas E. Pujātam!!!! Sen, sen tik perfektu viņu nebiju redzējis. Bauda skatīties, klausīties(jo nav jau mazsvarīgi, kā pasaka, parāda), paraugstunda IEVAI! Ābels un Kains. Abi! Malači!!! Manā, 5 baļļu vērtību, sistēmā Pēcim – 5 ar plusu, Elleram – 5 ar mīnusu. Mīnuss Elleram varbūt vienīgi tādēļ, ka tēls uzrakstīts viendabīgāks, mazāk aktierisko izpausmes iespēju. Bet esošās tika izmantotas perfekti!
    Un visbeidzot. Vislielākās uzslavas TEĀTRIM!!! Par uzdrošināšanos!!! Par drosmi runāt, rādīt, tēlot, tradicionālas lietas, vērtības, jūtas dažādi, netradicionāli. Gan materiālā, gan izpausmēs!!! Tātad uzticībā, paļāvībā savam skatītājam. Ka sapratīs, ka pieņems. Un arī piedos… kļūdas, neveiksmes varbūt, ne tik ģeniālas izrādes, iestudējumus. Lai paliek un pietiek… skatītāju mīlestības, uzticības, piedošanas… TEĀTRIS!!!!

  7. Marta A. says:

    Ikvienā no komentāriem ir sava taisnība, un vairākām lietām varu piekrist.
    Par eņģelīšiem- ļoti draiski, interesanti, bet piekrītu, ka Dieva monologā tie traucēja. Tas novērsa uzmanību. Visādi citādi horeogrāfija labi izstrādāta.

    Runājot par mūzikas izvēlēm, man atkal ļoti patika haotiskā izvēle un krasi atšķirīgie žanri. Varēja labāk saprast sajūtas, kā arī noskaņoties.

    Sandis Pēcis – ai, atceros un smaids uz lūpām, tik lieliski nospēlēt, Ābela lomai perfekts.

    Vispār izrāde tik ļoti liek lauzt stereotipus un iziet no rāmjiem domājot par Paradīzi, ka iekšā ir strīdīgais moments, vai citādi attēlotais būtu tik ļoti piedūris un palicis atmiņā?

    Katrā ziņā izrādi noskatīšos otrreiz nākamajā sezonā, kad visi aktieri būs iespēlējušies, jo izcilu sniegumu nodemonstrēja tikai E.Pujāts, S.Pēcis, V.Ellers, pārējiem kaut kas pietrūka- pārāk bieži tekstu jauca vai pārāk samāksloti, vai pietrūka mazliet ticības tēlam.

    Katrā ziņā paldies!

  8. Diāna says:

    ļoti patika,laba izrāde ar dziļu jēgu.Te nav ko nesaprast,ļoti aktuālas tēmas mūsdienās,vajag tik padomāt un paanalizēt!Laba aktierspēle,eņģeļi super,Pujāts -bez komentāriem,paldies!Arī citi ļoti patika.Malači liepājnieki,tā turpināt,esmu Jūsu teātra cienītāja!

  9. Gudriķis says:

    Labākā šīssezonas izrāde Liepājā. Bieza, ar zemtekstiem. Teātris jau nav meksikāņu seriāls, kur viss tiek skaidri pateikts, teātra uzdevums ir likt skatītājam domāt. Ja šeit vai katrā komentārā piesauktie eņģelīši Vecā un Lucera dialoga laikā gliemeža ātrumā virzās no “ļaunā” puses uz “labā” pusi, tad ne jau tāpēc, ka Džilindžers nezinātu skatuves pamatnoteikumus, ka nedrīkst kustēties, kad cits runā. Pie tam katrs drīkst zemtekstus saprast pa savam, nu, piemēram, Ieva dzied krieviski, viņa ir krāpusi vīru, tātad visas krievietes ir m…, Ābels ir jānožmiedz, lai zilie nesāktu dominēt pasaulē, Nelabais dzied latviski utt.Tērpi ir vienkārši lieliski, ar DOMU. Kaut vai pavērojiet, kā mainās Ieva – no pušķaini rozīgās nevainības uz klasisku pieaugušas sievietes tērpu, bet tajā pašā laikā viena kurpe balta, otra melna. Tad abas melnas, pēc “grēksūdzes” atkal viena balta. Eņģelīši jau šeit arī netiek rādīti, kā tādi “eņģelīši” tāpēc arī tādi tērpi – draiski pusaudži mājās, pieņemiet kaut vai, ka tā bija pidžamu ballīte. Scenogrāfija kādam likās nesaprotama!!? Leonardo DaVinči Svētais vakarēdiens nesaprotams? Ādams un Ieva par jauniem? Paradīzē jau cilvēki nenovecojot. Pārāk liela dažādība mūzikas izvēlē?Krievi angliski dzied repu, Ieva dzied krieviski, Ābels Dalidas balsī “Je Suis Malade” – tulkojumā “es esmu slims”, Lucera un Ramstein uznāciens – manuprāt, mūzika piemeklēta ļoti atbilstoši, turklāt runa taču iet par pasauli, kurā viss kā Bābelē ir sajaucies kopā – valodas, kultūra, tautas. Varbūt arī tāpēc, ja Ādams ir īsts latviešu Edgars, tad Ieva ar izteikti nelatviskiem un neāriešu vaibstiem. Bet ko te tik daudz runāt – izrāde ir no tām, kuras JĀREDZ.

  10. zuze says:

    Dziļu jēgu izrādē nemeklēju un arī neatradu! Dievišķais un velnišķais atspoguļots ļoti virspusēji! Bet kolosāla atpūtas izrāde! Sen nebiju tā smējusies!

  11. zuze says:

    …Sandim Pēcim žetons! :)) Dēļ viņa vien apsveru izrādi vēlreiz apmeklēt! 🙂

  12. Janka says:

    Sandi, paldies! Tik forši izveidots tēls, interesanti skatīties. Var redzēt, ka esi piestrādājis, lai gan izrāde kopumā neko daudz nesolīja!
    Arī Samīrai liels paldies! Ja pirmo izrāžu atsauksmes bija piesardzīgas, tad šoreiz jutu, ka esi iejutusies, tā tik turpini!
    Eņģeļi, paldies, jūs esat vienkārši burvīgi! Tas rotaļīgums piešķir visam nedaudz citu šķautni, caur ko visu pavērot. Paldies, Liene, Rūdolf!
    Pudža, šī loma Tev ir radīta, riktīgi savā elementā!
    Pati izrāde ir interesanta, tas vienkāršais skats uz paradīzes dzīvi, vērtībām. Neizskatās, ka Džilim bija viegli to taisot, nedaudz par daudz jēlību, truluma. Kopumā izrāde ir laba, bet ne ģeneāla.
    Paldies visiem!

  13. X says:

    Ļoooti laba jaunā aktrise Samira Adgezalova!!!
    Ņemot vērā, ka tā ir viņas pirmā loma prof. teātrī, izcili tika galā ar Ievas tēlu.
    Nedaudz lielāku pieredzi un ar savu talantu, izskatu un plastiku meitene spīdēs uz Latvijas skatuvēm un kino ekrāniem!

  14. Santa says:

    Ļoti patika izrāde. Vietām smējos no sirds. Aktieri malači. Pēcis riktīgi labo mīkstpēdiņu nospēlēja. Elleram forši sanāca sūro džeku nomētāt.
    Noteikti apmeklēšu pēc gada otrreiz un ieteikšu arī darba biedriem!

  1. Šim rakstam vēl nav nevienas atsauces.

Lai pievienot komentāru