Izrādi ir interesanti skatīties ne tikai tāpēc, ka spēles laukumā vērojama ļoti dinamiska darbība (ar atsevišķiem apzinātiem palēninājumiem), bet visvairāk tāpēc, ka uz skatuves redzamais gandrīz bez apstājas tevi smīdina un vienlaikus – liek aktīvi līdzdomāt, vilkt paralēles ar savu reālo dzīves pieredzi, ieraudzīt sevi no malas. Turklāt kopējā izrādes intonācija nav nedz ņirdzīga, nedz augstprātīga, nedz didaktiska. — Dita Eglīte (“Kurzemes Vārds” // “Stavangera”)


PŪT, VĒJIŅI!

Kārlis Lācis, Jānis Elsbergs, Evita Mamaja
MŪZIKLS
pēc Raiņa lugas un latviešu tautasdziesmu motīviem
Režisors – Dž.Dž.Džilindžers

Daugavietis Uldis ierodas saimnieces mājās, lai lūgtu sen nolūkotās saimniekmeitas Zanes roku, taču maltuvē nejauši sastaptā bārenīte Baiba izmaina Ulda likteni…

Izrāde saņēmusi raidījuma “100g kultūras” BALVU “Kilograms kultūras 2011″ nominācijā “Teātris”. Izrāde nominēta 2011./2012. gada “Spēlmaņa nakts” balvai 5 nominācijās: “Gada muzikālā izrāde” (BALVA), “Gada jaunā skatuves māksliniece” (E. Pjata un A. Jēkabsone), “Gada scenogrāfs” (M. Vilkārsis), “Gada kustību mākslinieks” (I. Krasovska) (BALVA) un “Gada kostīmu mākslinieks” (I. Vītoliņa). Izrāde saņēmusi Egona Līva piemiņas BALVU “Krasta ļaudis” nominācijā “Labākā realizētā literārā iecere”.

Raiņa darbs „Pūt, vējiņi!” ir ne tikai viena no autora daiļrades, bet arī latviešu literatūras virsotnēm, kā arī viena no visvairāk iestudētajām Raiņa lugām.
Trakulīgā Ulda un tikumīgās Baibas mīlas stāstu jaunās skaņās pēc Raiņa lugas un latviešu tautasdziesmu motīviem radījis K. Lācis, J. Elsbergs, E. Mamaja un Dž.Dž.Džilindžers.

Pūt, pūt, vējiņi, dzen, dzen laiviņu,
dzen krastā mūsu upmalāi, mūsmājā,
sen, sen gaidītus
tos tautudēlus: mūs lūkotājus, raudzītājus,
ai, sūti preciniekus!
/J. Elsbergs/

Lomās:
Baiba – Aija Andrejeva vai Everita Pjata
Uldis – Edgars Pujāts
Gatiņš – Kaspars Kārkliņš
Didzis – Egons Dombrovskis
Zane – Agnese Jēkabsone
Anda – Signe Ruicēna vai Madara Melne
Māte – Inese Kučinska
Orta – Anda Albuže
Ciepa – Sigita Jevgļevska

Puiši:
Armands Kaušelis, Edgars Ozoliņš, Gatis Maliks, Marģers Eglinskis, Mārtiņš Kalita, Pēteris Lapiņš,Rolands Beķeris, Sandis Pēcis un Viktors Ellers

Meitas:
Anete Berķe, Ilze Trukšāne vai Lelde Kaupuža, Laura Jeruma un Signe Ruicēna vai Madara Melne

Scenogrāfs – Mārtiņš Vilkārsis
Kostīmu māksliniece – Ilze Vītoliņa
Horeogrāfe – Inga Krasovska
Rotu meistars – Aivars Vamzis
Gaismu mākslinieks – Mārtiņš Feldmanis
Koncertmeistars – Normunds Kalniņš
Vokālā pedagoģe – Mārīte Lazdāne

Pirmizrāde 2011. gada 11. novembrī

ATSAUKSMES par izrādi:
Latvijas teātru ābolu ķocis
Pūt, vējiņi! ar milža spēku – Līvijas Dūmiņas recenzija laikrakstā “Neatkarīgā”
Meistardarbs Liepājas teātrī – Silvijas Radzobes recenzija laikrakstā “Neatkarīgā”
Mūzika par Raini un divām pasaulēm – Edītes Tišheizeres recenzija laikrakstam “Kultūras Diena”
Spēks + dvēsele?  – Zanes Radzobes recenzija www.mansmedijs.lv
Tikumu maltuvē - “Pūt, vējiņi!” Liepājas teātrī – Ditas Eglītes recenzija portālam DELFI
Teātra ciba - Līvijas Dūmiņas un Arno Jundzes apskats par iestudējumu
Visas zvaigznes saskaitītas - Lindas Ģībietes recenzija laikrakstam “Kurzemes Vārds”
Vējiņš ar vētras spēku – Daigas Mazvērsītes recenzija laikrakstam “Nedēļa Kabatā”
Tas jaunais spēks. Rainis pēc būtības – Edīte Tišheizere portālam www.liepajniekiem.lv
Emocionāls lidojums etniskā ietvarā – Vēsmas Lēvaldes recenzija portālā www.diena.lv

Foto – Ziedonis Safronovs

  1. viegli saka:

    Man pat negribēsies lasīt tos tekstus,kuros apgalvos,ka šajā Lāča mūzikā ir pārāk daudz citu kultūru ietekmes.Varu kā profesionālis teikt tikai to,ka mūzika ir fantastiska.Tajā ir tik daudz mīlestības un gaišuma.
    Izrāde saviļņoja,tajā bija viss.Emociju gamma ļoti plaša.jau pirmā cēliena desmitajā minūtē valdīju asaras.
    Everita…love you!

    Lepojos ar šo teātri!!!

    Kārkliņš rulzzz:)

  2. Artūrs saka:

    Ļoti patika un bija brīnišķīgi baudāms mūzikla jauniestudējums! Patiešām jaunās LT sezonas vērienīgākais projekts, kas ir izcili izdevies! Lai veiksmes turpmāk!

  3. Sema saka:

    Burvīga izrāde!Mūzika,scenogrāfija,aktierspēle,tērpi,kustības…izrāde ar vērienu!!!

  4. olga saka:

    nesaprotu kādēļ to andu(s) visur slavē…viņa tak prasta caca

  5. Milda saka:

    Scenogrāfija izcila. Agneses, Everitas, Ineses un Kaspara sniegums tāpat. Priecē mirdzums acīs un fantastiskā izturība – kustību un danču ir daudz, bet dziedājums tik skaists, tik skaists. Kopumā noteikti veiksmīgs iestudējums, ar kuru var lepoties, bet nu dēvēt to par ģeniālu tomēr būtu tā kā pārspīlēti – nu var “piesieties” daudzām lietām un neprecizitātēm, režijai. Bet jauki, ka cilvēkiem tik ļoti patīk, ka par šo izrādi runā un runā pat tie, kuri nekādi teatrāļi vis nav. Prieks!

  6. Rīdzeniece saka:

    Kādēļ, kādēļ, kādēļ nav pieejamas biļetes, viss izpirkts :( Bijām gatavi pat braukt uz Liepāju, bet nekā. Ak, kā vēlētos šo izrādi nobaudīt!!!!!!! Brauciet viesizrādēs – lūdzu, lūdzu!!!!!

  7. elisa saka:

    Sestdien noskatījos.Varu ” piesieties”dažām lietām- līdz galam neizstrādātā Ulda līnija(viņš paliek malā kā vērotājs,lai gan ir viens no ” centra”objektiem),beigu koris tā kā par garu un himnisku un vēl šis tas, bet…mūzika pāri visam( tik dziļa, tik tautiska(te es nedomāju tautas dziesmas), tik latviskās mentalitātes raksturotāja);aktieru skaistais dziedājums, kustības, tērpi, scenogrāfija- tas viss aizrāva, pat līdz asarām.
    Kopumā- brīnišķīga izrāde.

  8. Jancis saka:

    Nu pēc šīs izrādas, liekas ka Liepāja vairs nav tik tālu no Rīgas, vispār tik tiešām lieliska izrāda, neesmu ne teātra kritiķis vai augstās mākslas pazinējs, bet nu tas ko redzēju un dzirdēju aizrāva mani par visiem 100%. Ja pat tādu ”skarbo” veci kā mani (tā nu man pašam liekas) spēj aizkustināt un savaldzināt izrāde… tad nu tik tiešām lieliski..
    IESAKU VISIEM.

  9. ināra saka:

    Jau trešo dienu abi ar vīru dzīvojam šajā izrādē…nav vārdu, lai izteiktu sajūsmu, gribas tur palikt vēl un vēl…
    Aijas balss – neatkārtojama, Edgara Uldis – satriecoši valdzinošs (nu kā tādu neiemīlēt?). Lāča mūzika – fasicinējoša, un kopā ar tērpiem, dejām un vienreizējo aktieru spēli aizkustina līdz sirds dziļumiem.
    Iesakam visiem un paši iesim vēl (noteikti jāredz arī Everita)! :)

  10. Vilnis saka:

    Visaugstākā līmeņa, pasaules mēroga ultramoderna izrāde. Esmu lepns par mūsu Liepājas aktieriem un Džilindžera, Lāča, horeogrāfa, scenogrāfa un pārējo izrādes personālu un arī par mums – latviešiem mūsu zemē!

    Liepājas teātris 21.janvāra vakarā bija dzīvības pilns, tajā skatītāju lokā manījām daudz Latvijā pazīstamu ļaužu, r’īdzenieku, salaspiliešu, kalupiešu utt.t.

    Mājās braucot kādu stundu pārrunājām savus iespaidus un visi tie bija atzinības, patikas un sajūsmas pilni.

    Mani spēcīgākie iespaidi, godīgi un patiesi, atmetot vispārēju sajūsmu:

    * 2 ainas: Zanes lūgšanās Uldim, kā arī Baibas un Ulda mīlas dziedājums mirkli pirms traģēdijas iedeva izrādei dvēselisko saturu, pārdzīvojumus radošu skanējumu; ja to nebūtu, tad izcilā un spēcīgā izrādes forma nomāktu saturu pilnībā; iespējams, ka ir īstais laiks tik klasiski izspēlētai un pārspēlētai izrādei visos mākslas žanros, skatītājam šo stāstu stāstīt ar fomas akcentu – nenoliedzami, tas padarīts bija izcili, visu cieņu;

    *neesmu tik izcils teātra pētnieks un līdzi sekotājs un nebiju informēts par to, kādi pārsteigumi izrādē sagaidāmi ar dienvidslāvu mūzikas motīviem; pirmajā brīdī likās pat par pārspīlēti skaļu un latviešiem neadekvāti bravūrīgiem ritmiem vīru pirmajā uznācienā, iespējams, ka šajā latviešu tautas dzīves gājumā šāds globalizēts, no citām tautām paņemts mūzikas raksturs gādā par mums nepieciešamo drosmi, spēku un uzdrīkstēšanos – neparasti un doši vien vajadzīgs, radoši, neparasti, svaigi; mūsu pašu mūzikas ritmi, vārdi, aktieru lieliskais un skanīgais izpildījums, kā arī smalki niansētais bāra bērna liktenis, ar “saulīt tecēj, tecēdama” motīvu izrādei caurvijoties, mani uzrunāja patiesi…;

    * augstāk kāds no skatītājiem savā atsauksmē minēja – Uldis reizēm uz skatuves palika vientuļš un neizspēlēts – arī es to pamanīju, ka par ilgu Uldim atvēlēta statista loma – tad jāliek priekšā Ģirts Jakovļevs, kur filmā nebija ne miņas no šādas bezdarbības – filmā jau vieglāk – šādus skatus” izgriež” ārā; jo lielāka ir teātra zvaigzne – jo augstākas prasības – visu cieņu Edgara Pujāta talantam, esmu viņa fans kopš Krievu romanču laikiem;

    *pilnīgi vienāds mums visiem mājās braucējiem bija viedoklis par izrādes nobeigumu – traģēdija izspēlēta, Uldis pa tiltu uznes Baibu, gaismas izdziest un izrādei bija jābeidzas – ar patiesiem pārdzīvojumiem; nobeiguma kora dziedājumam vairs nespējām koncentrēties, likās tas pilnīgi lieks un ātrāk gribējās ieraudzīt aktierus spožajās skatuves apbrīnas un slavas gaismās.

    Ceru, ka ne brīdi nebiju neīsts un nepatiess.
    Paldies par šo iespēju šo darbu baudīt! Tas manā dzīvē allaž būs spēcīgi emocionāls notikums kas paliks spēcīgā atmiņā!

  11. Ilze saka:

    Kaut kas neaprakstāmi saviļņojošs…

  12. Kika saka:

    Prieks par Liepājas teātri, esmu apmeklējusi daudz dažādu izrāžu, bet ko tik saviļņojošu neesmu vēl baudījusi. Mīļie cilvēki, nelasiet šīs recenzijas un atsauksmes pirms izrādes apmeklējuma, vienkārši baudiet Raini, mūziku un deju!!!

  13. inta saka:

    Ļoti patika izrāde 3.februārī, Everita – nu tāda īsta ”klasiskā” Baibiņa, no sirds novēlu to gaišumu un dvēseles ”tīrību” saglabāt. Man ļoti nepatika Inese Kučinska mātes lomā – nu, netika ar to lomu galā!
    To ļoti vajadzētu nomainīt, jo sabojāja daudz….Bet Liepājas teātrī es domāju, to māti arī neatradīs, jo nav šeit vajadzīgā vecuma aktrišu! Inese Jurjāne nu super, ne par matu neatšķīrās no jaunajām meitām – to vajaga saglabāt! Bet kopumā paldies, sen nekas tik labs nebija redzēts!

  14. Ilze saka:

    Atkārtojos vēlreiz-jaunā aktieru paaudze izglābs Liepājas teātri.Nu,vismaz, pacels vēl nebijušā rakursā.Pamatīga,saturīga izrāde ar bezgala skaistām balsīm un brīnišķīgām kustībām dejā.Un pretstatā vīrišķīgs,iznesīgs puišu ansamblis.Visu savij kopā trausla,dzidra lakstīgalas balss,kas pieder Everitai Pjatai.Paldies par kvalitatīvu,saturīgu izrādi!P.S.Dombrovskis ,joprojām,ģeniāls pavedinātājs!

  15. Igauniete saka:

    Laikam fakts, ka jau trešo reizi kulšos no TARTU uz LIEPĀJU, skatīties šo izrādi runā pats par sevi. Pat mans vīrs ar minimālām latviešu valodas zināšanām un pilnīgi nekādām zināšanām par Raini atzina, ka neatceras, kad pēc teātra izrādes viņam būtu bijis tik augsts emocionālais lidojums. Par mani jau nemaz nerunājot. Varbūt tāpēc, ka nedzīvoju šobrīd Latvijā, šāds latviešu kultūras “sprādziens” bija tieši tas, ko mana dvēsele pieprasīja. Man skatoties radās sajūta, ka visi izrādes veidotāji ir satikušies kaut kādā īpašā un līdzīgā dzīves brīdī un neatkarīgi viens no otra izveidojuši kaut ko VESELU. Manuprāt, tieši beigu koris pārveido visai skumjo vairāku cilvēku nāvi, par kaut ko jēgpilnu, vienojošu un pacilājošu un pēc izrādes nepaliek tik daudz skumju, cik vienotības sajūta. PALDIES!

  16. Elga-Rīdzeniece saka:

    ļoti, ļoti patika, pat 2 reizes , un ar Everitu un ar Aišu. Jā, Everita man patīka vairāk kā dramatiska aktrise un vokals arī specīgs. Manuprāt, izņemot JRT izrādes, šajā sezonā šī ir vislabāka. Gribu novēlot tā turēt. Un kāda Uldis- lielisks. Drīz palikšu Liepājas teātra piekrītēja.

  17. Lita saka:

    Skaista izrāde, un piekrītu, ka I.Kučinska nebija piemērota mātes lomai, pār sarežģīrtu viņai, ļoti samocīts priekšnesums.

  18. liepājnieks saka:

    esmu sajūsmā(25.05.12)
    izrāde tiešām aizrāva ar savu dziļumu,aktierspēli,dziedājumu . Baibiņa(E.Pjata) tik trausla ,pat ēteriska,bet balss un izpildījums vienkārši fascinējošs. Ulda(Edgara Pujāta) dziedājumsun tēlojums nevar atstāt vienaldzīgu nevienu.Ļoti laba izrāde!!!!

  19. Janka saka:

    super izrāde….:) iesaku visiem noskatīties..esmu patiesi priecigs par redzēto un dzirdēto..izrāde,ko nevar aizmirst!

  20. Petūnija saka:

    Nevar nepiekrist visam iepriekš minētajam – beigās varēju tikai elst un pūst.
    Par Kučinsku – man tieši pretējs viedoklis – Māte ar lielo burtu.

    Un tā dziesma – pēc pirmā cēliena un finālā – zosāda metas…. Ja jūs – Liepājas teātris – arī varētu to ievietot kaut kur, es būtu ļoti laimīga :)

  21. Antra saka:

    Paldies visiem, kuri SPĒLĒJA 8.jūnija izrādē!
    Neaizmirstami!

  22. Guna saka:

    Fantastiski! Mūzikas, vārda un spēles sintēze – baudījums! Vakardienas izrāde Dailes teātrī (17.08.2012) bija MĀKSLAS NOTIKUMS ne tikai Rīgas un Latvijas kultūras dzīvē – izrāde jāved ārpus Latvijas un jāredz pasaulē!
    PALDIES visiem, visiem aktieriem – katrs bija īpašs un vienreizējs, PALDIES izrādes veidotājiem, PALDIES komponistam!
    Lai Jums arī turpmāk veicas visās jomās!

  23. vija saka:

    Vislielāko baudu man sagādāja ansamblis – kolektīvs tik saskaņoti darbojās, ka panāca teātrī reti baudāmu kopīgas enerģijas spēku, kas suģestē auditoriju. Lieliska mūzika. Labs izpildījums. Gandarījums un lepnums par redzēto.

  24. Līga saka:

    VARENI!!!Paņem jau ar pirmajam skaņām!!!Ļoti viss dinamiski…Dejas,,,dziesmas…Gatiņa dziedājums sirdi rauj ārā…Zane–ļoti labi ar kustībām daudz pasaka,,,Vispār loti interesanta horeogrāfija.Neko tādu iedomāties nevareju.MALAČI!!!Publika aplaudēja stāvot…Rīga,18,aug,dienas izrādē

  25. Bubulis saka:

    Mani jau brīdināja, ka būs brīnumi… Bet, ka beigās celšos kājā un aplaudēšu, nebiju iedomājies.
    Trio – Zane, Anda un Baiba pirmajā cēlienā ir kas neiedomājams: mūzika+ aktiermeistarība + horeogrāfija. Tad vieta, kur Baibiņa sāk dejot kā citas….. Un kvartets otrajā cēlienā!! Un aina uz tilta…..
    Esmu priecīgs, ka Rainim putekļi nost un ka izrāde pietuvinās vislabākajām antīkās traģedijas norisēm: nekā sadzīviska (primitīvā nozīmē), izcils antīkais koris kā veselums.
    Un Everitas Pjatas vokāls. Un Agnese Jēkabsone! Un Inese Kučinska. Un muzikālie pārsteigumi numurs pēc numura! Un arī nedaudz labas ironijas par mums pašiem…
    Bravo, Liepājas teātri!

  26. vēsma saka:

    cik ģeniāls tomēr ir Rainis!
    un cik spēcīgi mūsdienu skaņās izskan izrāde! tā tiešām ir pasaules līmeņa dramaturģija.
    pas izrādi – arī man sirdi rāva ārā.

  27. Ance saka:

    BRAVO! Ne velti 18.aug.dienas izrādē Māra Zālīte ar savu dzīvesbiedru bija vieni no pirmajiem,kuri piecēlās kājās…Un arī visa zāle ar ilgiem,ilgiem aplausiem jums teica – Paldies par burvīgo izrādi! Fascinēja viss – MŪZIKA!, tērpi, kustības,scenogrāfija, aktieru spēle. No pirmās minūtes līdz pēdējai – man no asarām miglojās acis. Tik ļoti patika šis senais stāsts,ietērpts gaumīgās,jaunās skaņās. Bez moderniskiem pārspīlējumiem(kā dažreiz Operā). Šī izrāde noteikti būtu jāŗāda ārpus Latvijas, jo šim stāstam nevajag tulkojumu – mūzika un izrāde kopumā pasaka visu. Pasaules līmeņa darbs! Un…..kaut kāds latvisks kodējums ir šajā izrādē. Vēlos redzēt vēl un nopirkt disku ar šo bezgala skaisto mūziku.

  28. Gunta saka:

    BRAVO! Paldies visiem, kas piedalījušies izrādes tapšanā!!! Paldies skatītājiem un visiem, kuri spēlēja 18.aug.dienas izrādē! Šī ir izrāde,ko nevar aizmirst! Labprāt skatītos to vēlreiz un vēlreiz…..

  29. Baiba saka:

    Paldies par fantastisko izrādi 20.augustā Rīgā. Zāle uzgavilēja, izsmalcināto Rīgas publiku uz tādām ovācijam “izkustināt” nav viegli. Brīnišķīgi, izcili:)))

  30. uldis saka:

    Vienreizējs 19. augusta vakars. Uzslavas visiem, bet līdzi vestu Andu :) Tāds spridzeklis, komentāri lieki. Lācim un Džilindžeram izcils kopdarbs! Bravo visiem!

  31. dace saka:

    Paldies liepājniekiem. Biju uz izrādi 19.augustā. Ļoti skaista,emocionala izrāde. Ilgie, kājās stāvošo skatītāju aplausi izsaka visu. Brauciet biežāk pie rīdziniekiem ar tādiem skaistiem iestudējumiem !

  32. Laura saka:

    Brīnišķīga izrāde! Paldies radošajai komandai, lauri ir pelnīti! Mūzika ir brīnišķīga. Esmu pārliecināta, ka to ir vērts izdot ieraksta vai, vēl labāk, nošu materiāla veidā!

  33. Vita saka:

    Paldies par lielisko izrādi! Brīnišķīga mūzika,interesantas dejas,lieliski aktieri!

  34. ieva saka:

    biju uz izrādi jau nedaudz vairāk nekā pirms nedēļas, bet no prāta neiziet vēl joprojām. atskatoties nesaprotu, kā mani vēl pēc 1. cēliena šī izrāde nebija līdz galam pārliecinājusi, jo, jā, man patika, pat vairāk nekā vienkārši patika, bet nu 2. cēliens vienkārši mani satrieca – paņēma savā varā tā, ka vairāk neatlaiž. asaras acīs un beigās arī birst pār vaigiem.
    nākamajā dienā skatījos te pieejamos video par izrādi, un atkal acīs riešas asaras. tik loti iespaidota un saviļņota es esmu. un vēl joprojām ik pa laikam kādi mūzikas motīvi galvā skan. viss viss TIK ļoti labi, ka jāsaka, ka izcili! negribu izcelt kādu īpaši, man šķiet, visa komanda savu darbu ir paveikusi sasodīti lieliski, viss strādā kā viens organisms un ir tik tik labi!
    es gribu vēl.
    mana pēdējo laiku top izrāde. īstenībā es neatceros nevienu citu izrādi, par kuru es vēl iedomātos tik ilgi pēc tās apmeklējuma. fantastika.
    milzīgs paldies visiem, kas ielikuši darbu izrādes veidošanā!

  35. Liene saka:

    MILZĪGS PALDIES!
    p.s. šodien (attiecībā uz mani) arī piepildījās literatūras skolotāju teiciens: es jūs piespiedīšu mīlēt Raini. Liepājas teātris “piespieda” :)

  36. Domubiedrs saka:

    Liepājas teātra iestudējums. Režisors Dž.Dž.Džilindžers.
    Biju dzirdējis slavinošanas atsauksmes par šo izrādi, un radās arī izdevība noskatīties Rīgā, Dailes teātrī – 1 dienu pirms Spēlmaņu nakts!
    Tad nu par redzēto.
    Šī bija mana trešā tikšanās ar Raiņa “Pūt, vējiņi” – protams, ka visa pamatā ir filma, tam sekoja G.Poļiščukas iestudējums Latvijas Nacionālaja teātrī un tagad Liepājas teātra interpretējums.
    Tā vien šķiet, ka Rainis ir radījis lielisku darbu, ko katrs var locīt un radīt pa savam. Griezt un likt klāt. Un gala rezullāts vienalga būs labs. Nevar salīdzināt ar G.Poļiščukas izrādi, kas mani apbūra un joprojām ir spilgtā atmiņā. Liepājas teātrī radītais mūzikls ir viens no labākajiem, ko savā dzīvē esmu redzējis. Tiešām prieks par Liepājniekiem – MALAČI!
    Kārlis Lācis kārtējo reizi pierāda, ka ir izcils mākslinieks. Un jā – Džilindžers tomēr Liepājā iestudē daudz labāk, nekā Rīgā. Rīga vispār smagi sāk atpialikt no Liepājas un Valmieras.
    Lieliskas aktierspēles – Zane, Uldis, Gatiņš (K.Kārkliņš – izcils). Arī Baibas lomas tēlotāja – Aiša šoreiz patīkami pārsteidza, tāpat kā reiz Rēzija Baibas lomā G.Poļiščukas izrādē, lai gan abas šīs sievietes jau sen pārsniegušas Baibas vecumu.
    Skatuves noformējus, tērpi, horeogrāfija, dziedājums – viss saplūst vienā….. Jāatzīst, ka dažbrīd likās, ka esmu nonācis Mūlenrūžā – tas gan nekādi neietekmē manu pozitīvo vērtējumu par izrādi, drīzāk gan paspilgtina.
    Raiņa darbā jau viss ir pavisam vienkārši – alkohols, naids, slepkavība, pašnāvība, sievietes varenums, vīrieša nespēks (paldies Dievam – tolaik vēl nepazina narkotikas). Mūsdienās jau nekas nav mainījies, vienīgi laivas nomainījis vilciens un automašīnas, klētis nomainījuši daudzstāvu nami. Un sveču vietā mēs iededzam elektriskās spuldzes.

  37. Evita saka:

    Nenožēloju ne mirkli to garo ceļu, ko mēroju ceļu no Siguldas līdz Liepājai. Jau pagājušas gandrīz divas dienas, un es joprojām dzīvoju emocijās, ko man sniedza izrāde. Šķiet, ka nebija nevienas nepārdomātas lietas šajā izrādē, sākot no pašā galvenā- mūzikas līdz pat sīkākajai detaļai- rotām. Ļoti baidīja Dž. Dž. Džilindžera kā režisora vārds. Taču šoreiz tam nebija nekāda pamata. Ir saglabāts Rainiskais+ klāt piemeklētas jaunas nianses. Aktieru darbs- cepuri nost! Emocionāli, kaislīgi, aizrautīgi un profesionāli. It īpaši patika Anda- Signe Ruicēna, Didzis- Egons Dombrovskis. Baiba- Aija Andrejeva pārsteidza ar savu maigo Baibas dziedājumu.

  38. Jānis (Ventspils) saka:

    Paldies Liepājas teātrim par lielisko dienas izrādi 20.janvārī! Jūsu teātrī ar sieviņu bijām pirmo reizi – paldies par silto sagaidīšanu ar tik spēcīgu iestudējumu. Visas 2 un vairāk stundas no sirds dzīvojām līdz gan Baibai, gan Uldim, gan Zanei un visiem pārējiem – lai gan sižets un luga zināma, šķita, ieraugām to pirmo reizi. Uz tikšanos!

  39. Ventspilniece saka:

    Nu,jau ceturto gadu varu teikt-JŪS esat man vismīļākie,vistuvākie-sirdij un dvēselei…Laimīgu Jauno gadu!
    Biju uz svētdienas izrādi-ļoti,ļoti,ļoti patika.Vēl arvien manī ir noskaņas un domas par šo izrādi.Patika viss sastāvs…Baibiņas lomā-Everita Pjata-lieliska,Māte-Inese Kučinska-kā vienmēr lieliska,un arī pārējie-Kārkliņš,Dombrovskis,Pujāts utt utt-trūkst vārdu.Pirmoreizi lika aizdomāties par saimnieces meitas Zanes likteni-raudāju viņai līdzi…man bija žēl viņas.Es sevi neuzskatu par pārgudru kritiķi-bet māku atšķirt,kad mana dvēselē iebirst kaut kas-un,kad viss aizplūst garām.
    Lielisks iestudējums.Viss izdomāts līdz galam,nekā lieka.Mūzika,kustības,tērpi-viens otru papildina.Lai vairāk tādu iestudējumu režisoram.
    Lai JUMS visiem laba veselība!

  40. Ir vērts redzēt. Noteikti saka:

    Fantastiska izrāde – tāds spēks! Esmu tās varā joprojām! PALDIES!

  41. Agnese saka:

    Bravo! Patiesi labākais, ko pēdējā laikā esmu baudījusi! Paldies!

  42. Sigita Paula saka:

    Nespēju iedomāties vēl labāku izrādi, ar kuru sākt jauno teātru sezonu, kā ar Liepājas teātra “Pūt, vējiņi!” Dž. Dž. Džilindžera režijā ar ārkārtīgi skaisto Kārļa Lāča mūziku. Jau ar pirmajām skaņām tā mani aizrāva un lika elpai aizrauties! Aija Andrejeva lieliska Baibiņas lomā! Biju patīkami pārsteigta. Ar apbrīnu vēroju arī Agnesi Jēkabsoni, Inesi Kučinsku, Signi Ruicēnu, Edgaru Pujātu un Kasparu Kārkliņu.
    Domāju, ka nevienu nespēja vienaldzīgu atstāt aktieru patiesām emocijas viņu sejās un izrādes beigās asaras viņu acīs. Skatītāju sirdīm būtu jābūt no akmens, lai nejustu līdzi un neļautu vaļu emocijām.

    “Pūt, vējiņi!” satricināja manu sirdi. No skudriņām līdz kamolam kaklā un asarām acīs. Paldies!!!
    http://sigita-paula.blogspot.com/2013/08/nav-skumjaka-stasta-par-so.html

  43. Viseļčaks (Rīga) saka:

    A man, piemēram, izrāde nepatika. Skatījos to Rīgā, Dailē. Pimkārt jau, kā jau Dailē, ja esi aizmirsis mājās savu dzirdes aparātu, nekas, tāpat visu dzirdēsi. Otrais – pārmaiņas pēc nezināju, kas ir režisors, un jau pēc pirmā numura man radās aizdomas, ka tas ir Džilis. Nē, nekā jau slikta, bet kur ta tas sekss pazūd tālāk? Tik vien cik pāra reizes apenes parāda? Ir labāki darbi no režisūras viedokļa redzēti. Lai gan nesaku, ka nav veiksmīgu momentu. Ir.
    Aktierspēle – tiešām pietiekami laba, galvenajām lomām nav kur piesieties, otrā plāna lomas arī labas.
    Scenogrāfija – kā ar minimāliem līdzekļiem panākt maksimālu efektu – lieliski!!
    Un tagad – bēdīgākā puse. Visi slavē mūziku. Es gan šeit mazliet iebildīšu. Protams, ir jau tā, ka vienam patīk meita, otram kleita, trešam māte un ceturtam vispār lidmašīnas. Man muzikālā puse lika vilties visvairāk. Protams, bija daži labi momenti, kas aizķēra, otrajā cēlienā pat četri, beigās reducēju uz diviem, jo veiksmīgu muzikālu motīvu Lācis tik ilgi rullē uz riņķi, ka tas apnīk. Ja nav 13 panti, ta nav tautasdziesma.. Pirmajā cēlienā arī … Viens. Par divdūjiņām. Pārējais – bardaks. Vairumam dziesmu ir sākums, visbiežāk neskaitāmi atkārtojumi (panti), un beigas. Tikpat kā neviena izvērstāka dziedājuma. Protams, tie nav operdziedoņi, tie ir aktieri, cepuri nost, dzied lieliski. Taču, piemēram, “māte” arī – nu nav viņas diapazonam tur tikpat kā nekas.
    Un pēdējais – varbūt tas nebūtu tik ļoti iekritis acī, ja nebūtu viss pārējais sapilējis – bet manī visu izrādes laiku nostiprinājās pārliecība, ka es skatos karaoke uzvedumu. Saprotu, ka dzīvā mūzika pamatīgi sadārdzinātu izrādi, un aktieri ļoti centās plastiski uzķert visas maiņas… Bet… bet…. bet….
    Taču, lai jau Kārlim veicas! Daudziem cilvēkiem patīk, un tātad, iespējams, vienkārši neesmu mērķauditorija.

  44. Didža Anda saka:

    Ne, nu galigi traki Viseļčakam iet-kad no apollo izbanoja, jasaka staigat pa teatru majas lapam un pat uz pashu teatri! :D
    Izradi redzeju ar Everitu, ljoti patika. Gatinjsh (Kaspars) izcils, bravo :)

  45. Janeks saka:

    Sēdēju Dailes teātra pirmajās rindās.
    Izrāde sākās ar pārējo meiteņu elsošanu (ceturtdaļizrādes) Džila stilā , brunču celšana,
    puiši ļoti skaļi dzied, piem. 10 minūtes vienu pantiņu par alu, kļūst garlaicīgi un kad pieslēdz mūzikas instrumentus,
    tad pirmajā rindā klausoties troksnis ir neaprakstāms.
    Kad Baiba, Gatis dzied un uzstājās ļoti labi.
    Gadīju starpbrīdi un nenoskatījos līdz galam, devos mājās,
    Šī nav pirmā reize, kad Dailē ar nepiecietību gaidu starpbrīdi.
    Iztērēju 15 EUR par biļeti.

  46. Kristilla saka:

    Skatījos viesizrādi Ventspilī. Biju aizkustināta, ļoti patika. Pārsteidza Everitas Pjatas balss, un vispār tas ka aktieru visu laiku dzied – tas noteikti ir grūti! Izrādes beigās bija kamols kaklā un ļoti gribējās raudāt… Paldies par šo burvīgo izrādi!
    Bija divas nianses, kas izsita no līdzsvara – aktrise Inese Jurjāne un domāju otra bija Ilze Būde (laikam vispār nav aktrise). Inese – nu pilnīgi izdegusi – es domāju ka nemaz nav aktrise, bet pieaicināta dejot/dziedāt. tagad skatos mājas lapā – ir aktrise! Tik vienveidīgu, vienaldzīgu, apjukušu, nepārliecinātu sejas izteiksi uz skatuves nebija nācies redzēt.. Un Ilze vispār jauca deju soļus, bieži, ne vienu reizi. Nu tas krita acīs, jo sedēju tuvu skatuvei… Dīvaini, ka tik augstas klases izrādē, ir tādi neprofesionāli aktieri, kuri acīmredzami neiederas un bojā kopējo noskaņu.

  1. [...] šo sestdien? Sestdien došos pa otram lāgam vērot Liepājas teātra “Pūtvējiņus”. Atzīšos – toreiz, rudenī, kad Liepājā lūza krēsli un čaukstēja kabatlakatiņi, es [...]

  2. [...] padarbināsim iztēli. Kas notiek aiz kulisēm Liepājas teātra mūzikla “Pūt, vējiņi!” izjustajā finālā, kad Baiba, izdziedājusi pēdējos atvadu vārdus, metas Daugavas [...]

Pievienot komentāru