Anetes Berķes aktierdarbs Hedas lomā ir gan fiziski, gan psiholoģiski spraigs – aktrise visu izrādi pavada neatslābstošā saspringumā, it kā atrodoties uz pirkstgaliem vai aizturot elpu. Šī Heda ir ļoti dažāda, mainot balss intonācijas, sejas izteiksmes un ķermeņa pozas kā cimdus, — Ieva Rodiņa (“Satori.lv” / “Heda Gablere”)


SODS UN NOZIEGUMS

Leonīds Andrejevs
(Katrīna Ivanovna)
MELODRĀMA
Režisors – Dž.Dž.Džilindžers

Nakts klusumu un mieru pārtrauc sievietes un vīrieša strīds. Atskan šāviens. Vai tiešām Katrīna Ivanovna krāpj savu vīru? Nepatiesi apvainota, viņa sāk darīt lietas, kurās vīrs viņu vainojis vēl pirms nozieguma izdarīšanas. Melodrāma par mīlestību un nodevību, par iedomām, bailēm un šaubām, kas dzīvo cilvēkā un ārda dvēseles mieru un harmoniju.

Rakstnieka Leonīda Andrejeva daiļrade Latvijā pazīstama visai maz. Dzimis 1871. gadā, studējis jurisprudenci, rakstījis stāstus, kuri nevienu īpaši neinteresēja, līdz viņš iepazinās ar Maksimu Gorkiju, kurš jauno puisi iedrošināja pilnībā pievērsties rakstniecībai. Tieši šī iepazīšanās pārvērta Andrejeva dzīvi – viņš uzlūkojams par vienu no talantīgākajiem Sudraba laikmeta rakstniekiem Krievijā.

Luga „Katrīna Ivanovna” sarakstīta 1912. gadā. Režisora interpretācijā iestudējumam dots nosaukums „Sods un noziegums”, kas pirmkārt veido alūziju ar Dostojevska darbu „Noziegums un sods”, kā arī atbilst lugas būtībai – galvenā varone Katrīna tiek sodīta vēl pirms nozieguma izdarīšanas, līdz patiešām sāk darīt lietas, kurās vīrs viņu vainojis.

Lomās:
Georgs Dmitrijevičs Stibeļovs, Valsts Domes loceklis – Egons Dombrovskis
Katrīna Ivanovna, viņa sieva – Inese Kučinska
Vera Ignatjevna, viņa māte – Anda Albuže
Aleksejs Dmitrijevičs Stibeļovs, viņa brālis, students – Mārtiņš Kalita
Elizabete Ivanovna (Ļiza), Katrīnas Ivanovnas māsa – Signe Ruicēna
Arkādijs Prosperovičs Mentikovs – Kaspars Gods
Pāvels Aleksejevičs Koromislovs, mākslinieks – Edgars Pujāts
Toropecs, mākslinieks – Armands Kaušelis
Fomins, students – Gatis Maliks
Teplovskis – Marģers Eglinskis

Scenogrāfs – Varis Siliņš
Kostīmu māksliniece – Ilze Vītoliņa
Horeogrāfe – Inga Krasovska
Gaismu mākslinieks – Mārtiņš Feldmanis
No krievu valodas tulkojusi Evita Mamaja

Izrādē skan krievu romances un Artura Maskata „Tango”.

Pirmizrāde 2012. gada 5. aprīlī

ATSAUKSMES par izrādi:
Džilindžera Katrīna Ivanovna Liepājā – Normunda Akota recenzija portālam “Delfi”
Septiņu plīvuru deja un krievu dvēsele – Vēsmas Lēvaldes recenzija portālam “Diena”

Foto – Ziedonis Safronovs

  1. Artūrs says:

    Pirmizrāde likās romantiska un viegla. Biju gaidījis, ka izrādes gaita būs nežēlīga un smaga pēc reklamētās teātra afišas. Aktieru spēle bija fantastika un izdevusies. Izrādes 2.daļā bohēmas aina likās mazliet pa garu un garlaicīgu.

  2. Guna says:

    Man patika. Nevaru pašlaik pastāstīt, smalki raksturot un analizēt, bet ir kopējā sajūta tāda, ka gribas par redzēto domāt. Izrāde ir ļoti spēcīga, manuprāt, tieši noskaņu veidošanas ziņā, tā ļoti uzrunājoši. Aktieru ansambļa labais darbs spilgti parādās otrajā cēlienā – bohēmas ainas bija brīnišķīgas. Man gan, jāsaka, viegli nemaz nelikās, varbūt ārējā formā – jā, bet kopumā diezgan plosoši, emocionāli piesātināti, dramatiski. Pats attēlotās situācijas fiksējums tāds dramatisks, kaut kā aizķērās, ka Salome(Katrīna) prasa pravieša galvu, a pravieša ta nav. Tāda lūk dzīve.
    Paldies par finālu. Dramatiskais sakāpinājums un skumjas un tam tik loģisks traģikomisks nobeigums.

  3. Krista says:

    Paldies! Ir par ko padomāt un pārdomāt! Aktieri – ļoti patika, vienreizēji! Katra loma izspēlēta lieliski! Talanti! 🙂

  4. Ilze says:

    Izrāde ļoti patika, bet bija liels mīnuss – neprātīgi lielā smēķēšana, sēdēju 1. rindā, bija nepatīkami visu laiku elpot cigarešu dūmus. Vai tiešām smēķēšana ir tik daudz nepieciešama, varētu uz pusi samazināt.

  5. Skats no zāles says:

    Manuprāt Egonam šī loma nesanāca. Piedod, Egon, bet Gods Georga lomā iederētos labāk, dabiskāk. Pārāk sajūtams bija tēlojums. Nenoticēju.
    Nenormāli skaļa mūzika izrādes beigās. Šķita, ka plīsīs bungādiņa no spalgās skaņas. Tā bija nepatīkamākā izrādes daļa. Un pārāk ilga. Skatītāji spieda ausis ciet.
    Inese, kā parasti, nevainojama! Ģeniāla aktrise. Visu cieņu.

  6. biju says:

    Pujāts patika. Burtiski atdzimis no jauna. Un Marģers Eglinskis, super.

  7. Laila says:

    Par nožēlu jāatzīst, ka īpaši nepatika. Kaut kā šķiet, ka sāk atkārtoties. Kučinskas varones Raganā, Podniekdarbnīcā un šajā izrādē tik līdzīgas…Un par skaļu beigās bija mūzika. Un par garu. Manas ausis to neizturēja. Starp citu, arī paziņēm, kas redzējuši, kaut kā īsti negāja pie sirds. Gaidījām vairāk un savādāk. Par Dombrovski arī piekrītu, nepārliecināja.

  8. kurbads says:

    Cik aprobežotam jābūt, lai teiktu, ka Kučinskas varones Raganā un Laimesciema Podniekdarbnīcā ir līdzīgas Katrīnai Ivanovnai Sodā un Noziegumā?

  9. Laila K.G. says:

    Varētu teikt,ka izrāde patika.Kaut arī likās,ka aktieri īsti “neiznes”tā laika garu.Otrajā cēlienā bija tādi “tukši caurumi”kuru laikā es knosījos un garlaikojos.Varbūt derētu padomāt,ka krievi nesaka-Katječka,bet Katjeņka u.t.t.Kučinska-spēcīga,Dombrovskism arī nekāda vaina,tāpat Pujātam.Tā pīpāšana gan briesmīga un nevajadzīga.Uz katra teikuma viena cigarete!Nojauc uzmanību.Lieliski tērpi.

  10. to kurbads says:

    Varones līdzīgas nav, piekrītu, bet Ineses tēlojums gan!

  11. Signe says:

    Latvietis NEKAD neiznesīs Krievu autora darbu, jo latvietis nespēj to iznest! MENTĀLI.

  12. valmiera says:

    Nevaru saprast, kāpēc jāiestudē šādi mēsli. Un visam kronis monotonā Dombrovska teksta atskaitīšana.
    Izrāde Valmierā, kādam jau patika…..

  13. Ginta says:

    Jā, man patika! Ļoti patika!

  14. Inese says:

    Izrāde neatstāja vienaldzīgu. Spēcīga. Ļoti patika Ļiza un Fomins. Valmierā vienmēr tiek ļoti gaidīts Liepājas teātris.

  15. Liene says:

    Nenoticēju ne mīlas stāstam, ne aktieriem, ne “noziegumama”.. beigas spēcīgas.. tās arī izglāba izrādi..

  16. teātra fans says:

    patika Inese un Gods. Pujāts vispār kā reiz savā elementā. pēc izrādes, ir sajūta, ka gribas domāt, atgriezties pie visa. piekrītu, ka latvietim krievu autora darbu neiznest uz visiem 100%, bet scenogrāfija, mūzika – bija lieliski. un kādai ir jābūt izrādei, lai to spētu nosaukt par mēslu?! nekādas cieņas pret cilvēkiem, kas veidojuši izrādi. fuj…

  17. Natta says:

    Tikko atnācu no izrādes un gribas teikt-(lūdzu piedodiet,bet..) murgs..1.daļa bija pat interesanta,bet 2.daļa..-es nevarēju sagaidīt beigas,uz nerviem krita piedzērušos veču tukšā ilgā vāvuļošana,to pašu taču varēja attēlot 5 minūtēs..Biju gaidījusi ko vairāk, it īpaši nesaprotu, kāpēc E.Dombrovskim bija jārunā teksts tik monotonā balsī,te tas galīgi neiederējās,jo viņam taču bija jātēlo emocijas!Un,jā,es nemaz nenoliedzu,ka izrāde priekš manis ir daudz par gudru,jo es tagad sēžu un prātoju,ko gan režisors ar šo izrādi gribēja pateikt un kāpēc Katja nogāja no ceļa?:) es viņu uzskatu par vāju sievieti,kura nespēj piedot savam vīram šaušanu,tāpēc soda viņu,paliekot tāda,kāda ir un saindējot visu sev apkārt. Drūms sākums un bezcerība strāvo no nobeiguma.. Tērpi gan skaisti un efektīvi, par tiem manas ovācijas:) Bet,ja pieminam Raganu,tad tā ir izcila izrāde, šī tomēr ļoti daudz atpaliek..

  18. Ilze says:

    Drusku žēl Natas.
    Mans un draugu visdziļākais paklanījiens aktieriem par šo izrādi. Bravo Inesei Kučinskai, viņa ir mūsu zvaigzne, kas atkal un atkal atdod mums skatītājiem sevi visu, liekot Noticēt. No jums, mīļie liepājnieki, neesam saņēmuši nevienu haltūru! Ilze, Sigita un Artis

  1. Šim rakstam vēl nav nevienas atsauces.

Lai pievienot komentāru