Šis ir jaudīgākais no skatuves darbiem, ar ko mūsu skatuves šoruden uzrunā publiku. Ne kārtējā piespiedu kārtā tapusī repertuāra vienība, ne ironiski pieticīgs eksperiments, bet uzvedums, kas radīts ar sirds asinīm. — Silvija Radzobe (“Kultūras Diena” // “Piafa”)


TRĪS DRAUGI

Ērihs Marija Remarks
STĀSTS PAR KĀDU MĪLESTĪBU
Režisors – Valdis Lūriņš

Viņi ir trīs – Roberts, Gotfrīds un Oto. Viņiem pieder neliela auto darbnīca, tomēr visiem joprojām jācīnās par iztikšanu. Un tad Roberts satiek Patrīciju. Viņu mīlestība izmaina ne tikai skeptisko Robertu, bet arī Gotfrīdu un Oto.
Trīs draugi – patiesas mīlestības un īstas draudzības slavinājums.

Par Roberta Lokampa lomu aktieris Sandis Pēcis saņēmis 2011./2012. gada “Spēlmaņu nakts” balvu nominācijā “Gada jaunais skatuves mākslinieks”.

“Uz Liepājas teātra skatuves nu skan nemirstīga Remarka dziesma par mīlestību un frontinieku, kuram garām paskrējušas granātas. Bet vai arī pats karš? Arī latvieši zina, ko nozīmē frontes līnija plaukstās un krūtīs. Naktī sāp ne tikai frontinieku locītavas – atveras arī dvēseles brūces. Jo karos tiek nošauta cieņa pret dzīvību, atzīst rakstnieks.” – Jānis Peters

Lomās:
Patrīcija Holmane – Anete Berķe
Roberts Lokamps – Sandis Pēcis
Gotfrīds Lencs – Edgars Ozoliņš
Oto Kesters – Kaspars Kārkliņš
Zelevska kundze – Sigita Jevgļevska
Alfonss – Ivars Krastiņš
Ferdinands Grauss – Leons Leščinskis
Hase – Pēteris Lapiņš
Matilde Štosa – Anita Kvāla
Roze – Ilze Būde
Lilija – Everita Pjata
Jafē – Jānis Dreiblats
Mimija un Blūmentāla kundze – Madara Melne vai Ilze Jura
Millera jaunkundze – Inese Jurjāne
Līza – Laura Jeruma
Blūmentāls – Gatis Maliks
Varietē – Agnese Jēkabsone, Viktors Ellers, Rolands Beķeris

Komponists – Valdis Zilveris
Dziesmu tekstu autors – Jānis Peters
Scenogrāfs – Aigars Ozoliņš
Kostīmu māksliniece – Liene Rolšteina
Horeogrāfs – Alberts Kivlenieks
Gaismu mākslinieks – Mārtiņš Feldmanis
Vokālais pedagogs un pianists – Normunds Kalniņš
Dramatizējis Jānis Jurkāns

Pirmizrāde 2012. gada 26. aprīlī

ATSAUKSMES par izrādi:
Latvijas teātru ābolu ķocis – Līgas Ulbertes, Maijas Treiles un Mārītes Gulbes vērtējums laikrakstā “Kultūras Diena”
Kamēr klusums nepārtrūkst… –  Edītes Tišheizeres recenzija laikrakstā “Kurzemes Vārds”
Par Kārlīti un elkoni plecu augstumā
– Vēsmas Lēvaldes pārdomas portālam “Diena.lv”

Foto – Ziedonis Safronovs

  1. anna says:

    Šovakar pirmizrāde. Gaidu ar nepacietību. Mani iepriecina plašais aktieru sastāvs un tas, ka uz skatuves atgriežas vecākās paaudzes aktieri. Paldies režisoram par to!
    Izrādi novērtēšu pēc noskatīšanās.

  2. Artūrs says:

    Pirmizrāde brīnišķīgi izdevusies! Patiess prieks par aktieru ieguldījumu un saspēli. Abonementu sezona kopumā bija kvalitatīva un pārdomāta!

  3. paldies says:

    Patika! Ļoti, ļoti patika! Prieks uz skatuves redzēt visu paaudžu aktierus! Lai vairāk šādu izrāžu – ar tik krāšņu aktieru sastāvu.

  4. Signe says:

    Beidzot sagaidījām normālu klasisku izrādi. Lieliska izrāde, lieliska aktierspēle! Vienīgi Laura Jeruma netika galā ar lomu. Pilnīgi garām. Kaut jāatzīst Skroderdienās meitene bija lieliska.

  5. Skatītāja says:

    Patika! Aizkustināja tā pa īstam. Iešu vēlreiz!

  6. Laila K.G. says:

    Izrāde ļoti patika.Paldies aktieriem,režisoram V.Lūriņam un visai komandai.Skaisti tērpi,atbilstoši laikmetam.Brīnišķīga mūzikaUn kā gan varētu nepatikt Remarks.Laiks pēc Pirmā pasaules kara,jaunieši-zaudētā paaudze.Nāves tuvums,kura neatkāpjas,kaut arī karš ir beidzies.Spītēšana nāvei caur Mīlestību.Un milzīga dzīvotgriba,kaut arī jūtams nākamā kara tuvums.DzīvojietMīliet!Tveriet mīrkli!Galu galā-“Dzīve ir ceļojums,kura mērķis ir dzīvība,nevis nāve.”(Ž.Sanda)Un pats Ē.M.Remarks ir teicis-“Vajag mīlēt-tas ir viss.Es mīlu visu:dabu,cilvēkus,kokus,mākoņus,ciešanas,nāvi,vārdu sakot-dzīvību!Es esmu optimists,un mīlestība ir manas dzīves augstākais mērķis.”Tikmēr,kamēr cilvēks dzīvo,visam pārējam nav nekādas nozīmes-tāpēc vajag šaij dzīvei “parādīt zobus”-un smieties.”

  7. skatītājs says:

    Ja sākumā, man likās, ka izrāde nepatiks un būs garlaicīga, tad jau pēc neilga laika domas mainījās. Izrāda patika, “paņēma” tiešām līdz sirds dziļumiem. Izrādes beigās pat asariņa nobira. Ļoti patika Anete Berķe

  8. Ineta says:

    Izrāde brīnišķīga! Esmu Pēča pielūdzēja! Dievīgs!

  9. iveta says:

    Es tam visam noticēju…Patiesa mīlestība, draudzība un sāpes!
    Izcili aktieri. Paldies visam Liepājas teātra kolektīvam.

  10. Miks says:

    Piepildītā skatītāju zāle 6.jūnija izrādē, absolūtais klusums zālē pēc pēdējās ainas jau runā pats par sevi. Remarks ir vajadzīgs, izrāde izdevusies. Lieliska mūzika un labs tās izpildījums, fantastiska horeogrāfija un perfekts dejojums – viss tēlā un emocijās. Variete trio – bravo bravissimo: labāk nezin vai iespējams. Labs, izturēts, stilistiski nevainojams vizuālais tēls (īpaši kostīmi) – veido perfektu atmosfēru. Un tas izrādei ir daudz!!! Video neviendabīgs – visa kā daudz par daudz (skaistums ir mazajā; varbūt ar spuldzi un vēl kaut ko pietiktu? Skudras?????) Režija drusku vecmodīga (labā nozīmē un tomēr gribējās ko svaigu – viss jau kā Spēlmanī u.c.), drusku haotiska. Ja jau Kārlis priekšplānā – tad līdz galam! Bet tam pietrūkst konsekvences…Jaunieši fantastiski, darbojas ar lielu atdevi, ansamblis lielisks. Katram savā tēlā tomēr, lai kā censtos un ciki precīzi darbotos, pietrūkst kādas rozīnītes, tās spilgtās un vienīgās, sāpes vai zīmes, kas nāk ar laiku. Tās pagātnes nastas un spilgtuma smaguma – Roze, Lilija, Hase…..tomēr paliek studiju darbu teicamā līmenī…līdz galam nenoticu. Līza savā epizodē pārliecināja. Prieks, ka tik daudz meistaru vienlaikus uz skatuves, taču arī viņien neredzēju īstu un spilgtu dzīvi tēlā – cits atrādīja (pārspēlēja), cits atdežurējā. Cits (jaukā Jevgļevska) neattaisnoja precīzo un spilgto ārējo tēlu. Tiešām patika Leščinskis un Lukevics. Perfekti un ticami!! No galveno četrotnes visvairāk pārliecināja Pēcis. Kārkliņš korekts, Ozoliņš skatuvisks, varošs un atraktīvs, bet bez dziļuma. Berķe – laba 3. cēlienā. Sākumā nesaprotu, kāpēc viņa ir tā liktenīgā sieviete ap kuru visi rotē…Jauki – bet manis minētās manuprāt nepilnības ir tikai laika un pieredze jautājums. Turieties, mīļie. Lai daudz darba nākamsezon!

  11. reds says:

    Šogad iespējams labākā izrāde Liepājas teātrī. Kad izlasīju, ka galvenajā lomā būs S.Pēcis, baidījos, vai viņš to lomu pavilks. Pavelk un pat tik labi, ka Spēlmaņu nakts nomināciju dabūja. Un paldies Valdim Lūriņam par atkalredzēšanos ar uz laiku no skatuves pazudušajiem aktieriem. Par šo izrādi var pateikt vienā vārdā – jāredz!

  12. zinu,kur atrodas teātris says:

    Bļāviens kā noraudājos.Tikai viens mīnuss-izrāde ir par īsu!Tad,kad lido mīlestības iespaidā,tad ar trijām stundām ir par maz.Anetei un Sandim vispār noņemu cepuri.Es noticēju jums un zinu,ka tās ir patiesas jūtas.

    Otrais cēliens vispār paskrēja nemanot.Perfekta noskaņa un 30-to gadu Vācija.Par cilvēkiem,kuri baidās,bet tomēr uzdrīkstas mīlēt starp diviem kariem.Viņus par to soda,bet vai pusotragada laime neatsver visu dzīvi???šis jautājums katram ir jāatbild pašam.Par neprātīgi stipro Patrīciju,kura nežēlojas,kad vairs nav izejas,par skaisto,kas mīt mūsos.

    Gribu vēl patiesas jūtas uz skatuves.Paldies komandai un īpaši Krāmeram jeb plašākai publikai pazīstamam kā Remarkam!

  13. INTS JAUNSLEINIS says:

    to zināt-brīnišķi,to redzēt ,,burvība,,to saprast glorija.

  14. Vēsma says:

    Noskatījos Rīgā Nac.teātrī Jūsu viesizrādi, priecājos par jaunajiemaktieriem…bet nevaru pieņemt jaunā mākslinieka Sanda Pēča ,, cīņu” ar matu ērkuli, kas absolūti nav Remarka stilā…Kas attiecas uz Patrīciju…jaunā aktrise ir pašpuika, čoms nevis Patrīcija holmane, kas sociāli nākusi no citas vides…

  15. Feliks says:

    Esmu Remarka fans, kā tagad mēdz izteikties,esmu redzējis Valmieras teātra ,, Trīs draugus” un tagad liepājniekus…Malači, cenšas…bet visi komplimenti Valmierai un galvenais Annai Putniņai! Piedodiet, bet…

  16. Zane says:

    Izrāde šausmīga. Aizgāju mājās pēc 1.cēliena, lai gan par iešanu prom sapņoju jau pēc kādām pirmajām 10 minūtēm. Tiešām nesaprotu, kā kādam var patikt tā pļēgurošana uz skatuves. Izrāde saraustīta – nav iespējams izsekot līdzi ainu maiņām. Ainas pašas par sevi liekas ļoti lētas. Piemēram, to mašīnu ir iespējams uztaisīt tā, lai vismaz iztēlojas, ka notiek kustība. Bet visbriesmīgākais ir aktieri, kas, piedodiet man, ir pavisam provinciāli un visu laiku ķērc. Var taču runāt normāli – visi jūs dzirdēs tāpat. Nav jāpiebļauj pilnas ausis skatītājiem pirmajās rindās.
    Varbūt esmu pārāk pieradusi pie Rīgas izrādēm, bet nekad vairs kāju nesperšu Liepājas teātra visizrādēs

  17. elita says:

    Tikko izlasīju.ka 21.martā pēdējā izrāde. Lūdzu.lūdzu neslēdziet to.bet atvediet arī valmieriešiem un Vidzemei parādīt šo lugu. Gribas taču savējos redzēt;))

  1. Šim rakstam vēl nav nevienas atsauces.

Lai pievienot komentāru