„1984” emocionālais centrs ir Egona Dombrovska spoži nospēlētais Vinstons. Viņš nav izredzēts dumpinieks, romantisks cīnītājs vai intelektuāls brīvdomātājs. Viņš ir viens no mums. Jebkurš, kurš izlēmis domāt pats. Drusku noguris, drusku naivs, bet viņā ir dzīvotgriba. Dvēsele. Egons Dombrovskis pieder tiem absolūtajiem aktieriem, kura skatuviskā patiesības izjūta, atbrīvotība un artistiskums skatītāju vienmēr ļoti ātri dabū savā pusē. — Līga Ulberte (“Kroders.lv” / “1984”)


Žanna

zhanna_blde_mazaJaroslava Pulinoviča
MELODRĀMA
Režisors – Dž.Dž.Džilindžers

Lugas centrā ir materiāli nodrošināta un ietekmīga sieviete Žanna un viņas mīļotais – daudzus gadus par viņu jaunākais Andrejs. Viņas dzīve šķiet nevainojama līdz mirklim, kad Andrejs paziņo, ka pamet Žannu jaunas meitenes dēļ, kura gaida viņa bērnu. Šajā brīdī mainās viņas dzīve un mainās arī Žanna, atklājot, uz ko ir spējīga sieviete, kad tiek salauzta viņas sirds.

Lomās:
Žanna Kirova – Inese Kučinska
Andrejs Ivanskis – Mārtiņš Kalita
Katja – Ilze Jura
Vitālijs Arkadjevičs – Leons Leščinskis
Olga – Signe Dancīte vai Samira Adgezalova
Vika – Everita Pjata
Žigolo zēni – Rolands Beķeris un Armands Kaušelis
Sieviete – Anda Albuže
Izsitēji – Kaspars Gods un Kaspars Kārkliņš

Scenogrāfe un kostīmu māksliniece – Ilze Vītoliņa
Horeogrāfe – Inga Krasovska
Gaismu mākslinieks – Mārtiņš Feldmanis
Tulkojis Ilmārs Šlāpins

Pirmizrāde 2014. gada 7. novembrī

ATSAUKSMES par izrādi:
Naciste ar sniegpulkstenīša dvēseli – Zanes Radzobes recenzija portālā Kroders.lv
Žanna starp diviem krēsliem – Valdas Čakares recenzija žurnālā “Teātra Vēstnesis”

Foto – Ziedonis Safronovs

 

 

 

  1. Glūņa says:

    Džilindžers sevi ir izsmēlis. Nepatīkami kārtējo reizi vērot simtreiz redzētas klišejas, piedauzīgas orģijas un nevarīgus aktierus, kas spiesti to visu izpildīt. Cenšas, bet ar centību mākslu nevar radīt. Dvēseles nav, kaut arī luga liekas sakarīga un tēma saistoša. Bet, šādi pasniegta, tā zaudē jebkādu pievilcību.

  2. Inese says:

    Šoks! Vai tiešām tāds ir tas teātris, ko mūsu sabiedrība vēlas skatīties un par ko maksāt savu naudu? Ilgāku laiku nebiju bijusi uz izrādēm Liepājas teātrī un nu saprotu, kāpēc arvien biežāk dzirdu, ka man apkārt esošie cilvēki vairs neiešot uz tām. Zemiskās grupveida orģijas vairāku minūšu garumā šādas nozares atbalstītāji gan jau var atrast internetā un televīzijā. Kauns. Mīļie vecāki, neņemiet bērnus līdzi! Un par biļetēm plānoto naudu varbūt labāk palīdziet kādam.

  3. Sas says:

    Nu, skatoties bildes, varu teikt vienu – izskatās lēti un bezgaumīgi.

  4. DaceI says:

    Paldies Inesei Kučinskai par lielisko aktierspēli. Mani šoreiz patikami parsteidza DžDž režija – visnotaļ gaumīga. Komplimenti scenogrāfam un tērpu mākslinicei. Šobrīd labākā šīs sezonas izrāde, ko esmu redzējusi Latvijas teatros

  5. mudzis says:

    Bet KAS spiež (liek) ņemt bērnus uz pieaugušo izrādēm? Vai tiešām grūti PIRMS tam izlasīt anotāciju, painteresēties plašāk, palasīt autoru, darbu, utml., ja jau gribas būt “tik sterilam”? Tas tā.
    Par izrādi – fascinējošs aktierdarbs. KĀ Žanna fiziski “sabrūk”, saņemot liktenīgo paziņojumu!!!!! Kino ir kino – grims, dublis 1, 2, montāža, utt. Bet varēt pāris minūšu laikā, uz skatuves PĀRVĒRSTIES no veiksmīgās biznesa haizivs par pilnīgu nelaimes čupu, kam pāri pārgāzusies baisā patiesība….Jāāāā… Albuže “koša” savā lomā. Perfekta.
    Šī noteikti būs izrāde, ko pēc laika skatīšos vēl.

  6. Kristīne says:

    Brīnišķīgs darbs. Inese izcila un Mārtiņš arī šoreiz labs. Tēma ir aktuāla gana. Ko tik cilvēks sastrādā emocijās. Paldies! Monologi perfekti. Pirmās rindas efekts nostrādāja.

  7. Artūrs says:

    Izrādes saturs ir ļoti smags un liek izjust, cik daudz sāpju noved neuzticība. Tēma ļoti aktuāla un emocijas spēcīgas.

  8. Murze says:

    Ļoti laba izrāde, Kučinskas tēlojums fantastisks. Piekrītu Mudzis par bērnu ņemšanu uz izrādi. Vediet uz bērniem domātām izrādēm.
    Paldies visiem aktieriem, guvu patiesu baudījumu.

  9. Ainars says:

    Bravo, Inese, bravo!!! Tik garos monologos noturēt skatītāju uzmanību tā, ka pat pele neiedrošinās iepīkstēties. Bravo! Reku atkal vismaz nominācija Spēlmaņu nakts balvai. Liepājas teātris pēdējā laikā vispār ir kā tāds augstas klases Jaunās pasaules vīns – piesātinātu garšu, sulīgu krāsu un ilgstošu dziļi niansētu pēcgaršu. Rīgas teātri tad būtu kā franču vīns – visi par to ir dzirdējuši, ka tas esot smalks dzēriens, bet reāli garša tāda ūdeņaina.

  10. Viktorija says:

    Ļoti interesanta un laba izrāde. Nedaudz piedauzīga, bet bez tā būtu grūti saprast Žannas ciešanas pēc mīļotā aiziešanas.Iesaku noteikti aiziet redzēt, jo pārdomas pēc tam ir. Džilindžers nav sevi izsmēlis, aktieri burvīgi. Paldies!

  11. Sabio Inesei (2. komentārs) says:

    Stāv māte un meita muzejā un skatās uz Apolona skulptūru. Māte saka meitai: “Ja to domā to pašu ko es, tad tas ir nepareizi un ļoti neķītri.” Uz skatuves bija, teiksim, deja un plastika, “Zemiskās grupveida orģijas” ir Jūsu galvā, Ineses kundze 🙂

  12. Marta A. says:

    Izrādi noskatījos 9.janvārī. Tā tur mani vēl joprojām. Ir grūti par to uzrakstīt. Ineses Kučinskai vislielākā pateicība par sniegtajām emocijām. Lieliski. Ja cilvēks ir tajā visā iekšā, tad tā iesakņojas tik dziļi, ka sirds un prāts tik pacelti pavisam citā līmenī.

  13. Agnese says:

    Patika.Paldies aktieriem un režisoram.Labi ka mums ir tāds DŽDŽ,savādāk nebūtu ko skatīties.

  14. roze says:

    Vakar biju uz izrādi! Nu vienkārši fantastiska! Sēdēju elpu aizturējusi, jo negribēju palaist garām nevienu vārdu, ne vienu žestu. Vēl šodien esmu izrādes varā. Par orģijām- jā tās bija un bija vairāku minūšu garumā, bet likās gaumīgi attēlotas bez pronogrāfijas, bet skatītājam viss bija skaidrs-“ka visi ar visiem, gan tā gan, gan šitā..”
    Otrajā cēlienā kamols bija kaklā vairākas reizes…
    Vnk super izrāde, lieku 8+
    Paldies par jauko vakaru! 🙂

  15. SV says:

    Izrāde paņēma ar visiem 100%, ja 1.cēlienā vēl varēja tā viegli, tad 2.cēlienā pat elpu brīžam nevarēja ievilkt, par emocijām jau nerunājot. Patika kā tika attēlota Žanna un loma I.Kučinskai viennozīmīgi izdevās.
    Paldies visiem aktieriem par krietnu devu emociju. Patiesi priecājos, ka mums ir tādi aktieri, kuru dēļ gribas apmeklēt teātri. Cepums jums 🙂

  16. EddiErxs says:

    Paldies par izrādi. Džilindžera izrādes tiešām interesantas!

  17. gk says:

    Tas bija iespaidīgi, elpu aizraujoši! Tik spēcīgas emocijas vēl nebiju teātra izrādē izjutis.

  18. Tā pati Īgnā tante.
    Kad noskatījos izrādi, gribējās sev pajautāt – kāpēc man tik ilgi bija jāsaņemas un kāpēc nevarēju izkasīties, lai aizietu teātri un izbaudītu lielisku izrādi? Paliku pie tā, ka jo vecāks vīns, jo labāks. Šī, protams, ir I.Kučinskas benefice – tie trīs monologi aizķer dziļi un izsauc virkni spēcīgu emociju. Absolūti nepiekrītu izrādes nopulgotājiem – par kādām perversijām un Dž.DŽ. kā tā brīža režisora resursu izsmelšanu vispār varēja iet runa? Viss ir vislabākajā kārtībā, luga ir ar pievienoto vērtību, ja vien spēj iedziļināties un saprast galvenās varones sāpes, ciešanas, naidu un piedošanu.Ja tas neaizķer, tad tiešām nesaprotu, ko lugas kritizētāji vispār bija gājuši skatīties un šajā darbā meklējuši (precīzāk nemeklējuši, jo tāda lieta kā empātija acīmredzot ir svešs jēdziens). Lugu noskatījos ar pusaudzi meitu un mums bija vesels tematiskais vakars par sievietes dzīvi, iespējām un lauztiem likteņiem. Abas viennozīmīgi nostājāmies Žannas pusē, jo jauniešu – laucinieku lielā mīla lielajā pilsētā, kurā viņiem vienkārši nav ko meklēt, neuzrunāja. Katjas plakanā un šaurā domāšana – kāda tur mācīšanas, gribu uz pilsētu, tur tak tik daudz iespēju nocopēt kādu foršu puisi, fiksi ” iekrist”, puisi noprecēt un dzīvot laimīgi līdz mūža galam. Domāšana seklākajā stadijā. Jāatzimē, ka vārdu savam dēliņam abi jaunieši ar lugas autores ironisku žestu arī piešķīruši atbilstošu tam laikam – Dmitrijs. Apmēram 10 gadus atpakaļ šī vārda samazināma forma mitja, mitjajs, mitjoks bija apzīmējums lauķim un lumpenim Krievijas lielajās pilsētās. Tāpēc jau Žanna arī saka – Mitja, kāds stulbs vārds.
    Nu ko, vairāk neko daudz neteikšu. Ja nu vienīgi uzaicināšu tos, kuri vēl šo izrādi nav redzējuši – noteikti aizejiet. Zāle, starp citu, bija pilna.

  1. Šim rakstam vēl nav nevienas atsauces.

Lai pievienot komentāru